Rocky

Gestart door Ray88, januari 17, 2014, 10:43:21

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ray88

Hallo,

Ik heb gister m,n nieuwe kooi ingericht, m,n oude had een te grote ruimte tussen de tralies 1,5 cm. Deze is lekker groot (84*60 en de ruimte tussen de tralies is 1 cm.

Maandag ga ik weer werken heel de week van 7 tot 4, m,n vrouw werkt 3 dagen dus die kan ook wat meer aandacht geven. Nu wil ik het deurtje open houden zodat rocky lekker heen en weer z,n gang kan gaan. Is dit verstandig? Als ik thuis ben kan ik weer aandacht geven, want ik wil wel dat hij het lekker naar z,n zin heeft. Als ik de gordijnen open houd dan gaat hij vaak op z,n voor favoriete plek op het kozijn zitten zodat hij ook zichzelf in het spiegelbeeld kan zien, ik weet niet of dat verstandig is? omdat ie dan misschien denkt dat hij een andere parkiet heeft.

Dit is de nieuwe kooi>

Sonja

Hallo Ray,

Dat is een mooie kooi! :)
Wat me alleen opvalt is dat er wat weinig speeltjes zijn, ik zou hem ook niet helemaal vol hangen ermee (Rocky moet ook wel genoeg ruimte overhouden om zich goed te kunnen bewegen in de kooi), maar een aantal speeltjes kunnen er zeker nog wel bij.

Uit je berichtje begrijp ik dat je het deurtje van de kooi open wilt laten terwijl er verder niemand thuis is?
Dat zou ik zeker niet doen, de kans dat er iets gebeurt is er altijd en als er dan niemand thuis is is dat echt een veel te groot risico.

Over het zichzelf zien in de ruit: Je kunt nooit 100% voorkomen dat ze zoiets doen.
Is het niet de ruit, dan zoeken ze wel weer iets anders. Het ene parkietje doet dat wat meer dan het andere.
Ze zien er inderdaad een soortgenootje in.

De beste remedie is dan om Rocky een écht soortgenootje te geven. ;)

Groetjes
Sonja

Ray88

Oke ja dat risico ga ik niet lopen.
Een andere parkiet wil ik nog even laten, miss in de toekomst:). Ik wil echt dat hij tam gaat worden en aan mij en m,n vrouw gaat wennen en zich naar ons toetrekt. Ik merk dat hij nu veel eruit wil, als ik met m,n hand in de kooi gaat dan gaat ie helemaal om m,n hand heen om eruit te gaan. Hij is natuurlijk jong en hij heeft veel energie, maar ik denk dat het nu beter is om hem een gedeelte van de dag in de kooi te laten anders wilt hij er alleen maar uit, even weer wat meer wennen aan me hand in de kooi. Hij is wel lief als hij eruit is, hij komt nog niet uit zichzelf naar me toe ( dat komt nog) maar als ik me hand voor hem hou dan wil hij wel bijna altijd mee en bij me blijven.
Ja ik wou inderdaad nog wat speeltjes erin hebben, ik had hem gister gehaald en heel lang mee bezig geweest, de kooi was zo vies! niet normaal.

in ieder geval bedankt voor de info:).  Gr

DobbyFloppy

Simpele oplossing om botsingen tegen de ramen te voorkomen is plakfolie op de ramen te doen.
Bij mij staat de kooi wel de hele dag open dit ken bij mij gewoon omdat de vogels in een kamer staan die parkietproof is.
Je kunt makkelijk 2 parkietjes tegelijk tam maken.
Veel mensen denken dat 2 parkietjes moeilijker tam zijn te maken, dit is niet zo. Met zijn 2en zullen ze namelijk veel meer durven ;)
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Sonja

#4
Citaat van: DobbyFloppy op januari 17, 2014, 13:08:00
Bij mij staat de kooi wel de hele dag open dit ken bij mij gewoon omdat de vogels in een kamer staan die parkietproof is.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat je dan verstaat onder parkietproof?

De kooi van het parkietje van Ray staat, maak ik op uit de foto, in de huiskamer.
Dan is het geen goed idee het diertje de hele dag de vrijheid te geven als je zelf niet thuis bent.
Het gevaar zit soms in een heel klein hoekje.

@Ray: het is, zoals je schrijft, zeker verstandig om je parkietje er nu niet continu uit te laten, geef hem eerst ook nog maar de tijd om te wennen aan zijn nieuwe huisje.
Je hebt hem pas en er komt heel veel tegelijk op hem af.

Groetjes
Sonja

Ray88

ja ik laat hem ook overdag er niet uit, ik vind het een te groot risico. Me woonkamer is wel aardig "parkietproof" ik heb alle giftige planten vervangen voor niet giftige en er zijn geen openingen waar die in kan en klem kan komen te zitten,maar je weet het maar nooit. De lengte van de woonkamer kent hij al goed genoeg hij vliegt niet tegen het raam, dat had ik in het begin gedaan door geleidelijk de gordijnen steeds meer open te doen
Ik ben nou bezig met een touwobject voor in z,n kooi, daar gaat hij wel gebruik van maken want tis echt een klauteraar:)


Samm

Mijn ervaring is, meerdere parkieten tegelijk tam maken gaat makkelijker en sneller dan maar 1 ;)