tam pratend parkietje met zijn vrouwtje zoeken een goed tehuis

Gestart door verdrost, januari 16, 2014, 19:23:01

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

verdrost

Ik ben 2 weken geleden verhuisd naar een benedenwoning met een openslaande tuindeur.
Mijn parkieten zijn gewend los te vliegen, ze hebben wel een kooi,daar eten en slapen ze.Maar als ik de tuin in ga is het een geworstel met de deur,ik ben bang dat ze toch een keer ontsnappen.

Het mannetje is heel erg tam, zegt wat woordjes en is echt een knuffelaar.
Hij is lief met zijn vrouwtje dus ik wil ze niet scheiden.
Een maand geleden heb ik een prachtige Visionkooi gekocht, alle stof en
veren blijven in de kooi.Voor de kooi wil ik wel geld hebben, hij heeft 69 euro gekost maar mag voor 50 euro weg.

Met de parkieten zal je veel plezier hebben, ze zijn supervrolijk.


karin v h

Heel triest dat je om deze reden je parkiet weg doet. Ook jammer dat niemand dan eigenlijk met een benedenwoning meer parkieten kan houden. Wat ben ik blij met mijn hordeuren zeg!

Misschien is verstandig om even te melden waar je woont dit is een beetje vaag, een foto, hoe oud hij/zij is. Een beetje informatie zou voor een koper wel fijn zijn.
Ik hoop dat je een baasje vind die echte liefde heeft voor parkietjes en ook weet dat het niet erg is om zo nu en dan eens in de kooi te zitten!
Je hoeft hier verder niet op te reageren hoor want ik lees het toch niet meer.

Samm


Loeky

Wat jammer en triest dat jij je vogels om deze reden weg doet.

Je zou ook aan andere oplossingen kunnen denken zoals een:
Hordeur
Horlamellen (bevalt mij heel goed)
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

verdrost

Ja ik ben er niet blij mee.
Maar een hordeur geeft hetzelfde probleem, zodra ik naar buiten moet dan gaat de keukendeur open en een hordeur ook.

Ik heb het mannetje, hij is blauw en zijn vrouwtje ook, opgevangen voor de dierenambulance.
Maar als ik ze daar terugbreng komen ze in een klein hokje.
Het mannetje is nog jong,het vrouwtje ziet er uit als een vogel op middelbare leeftijd. ::)
Ik woon in Scheveningen.
Voor de vogels vraag ik geen geld, wel voor de nieuwe kooi.

foxie13

Misschien is het ook handig welke Hagen kooi je hebt, er bij te zetten.

verdrost

Ik ga toch nog even met lamellen proberen, ik voelde me erg verdrietig om ze weg te doen.
In ieder geval bedankt voor jullie tips en steun.

Sara

Dat vind ik een heel mooie beslissing!  :) Als je nog tips en raad wilt om ervoor te zorgen dat het zo parkietproof mogelijk wordt, kan je natuurlijk altijd een topic openen. Leden die hier ervaring mee hebben, zullen je zeker graag met raad en daad bij staan want de veiligheid van onze vrolijke huisgenootjes staat natuurlijk voorop.

Ik ben heel blij dat je hen gaat houden; op dit topic mag gelukkig dus een slotje. *klik*

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes