gevochten??

Gestart door DobbyFloppy, januari 14, 2014, 20:17:19

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

DobbyFloppy

Hoi iedereen ging zojuist weer mijn vogels voeren. En zoals gewoonlijk kwamen de grasjes ook in de valkenkamer omdat ik daar het voer klaarmaak. Nu zag ik dus dat Cindy een best wondje op haar hoofd heeft. Nu merkte ik wel dat ze regelmatig nogal wat bekvechten met elkaar maar had dit niet verwacht. Oorzaak ken geen 2 popjes zijn afgezien pucky overduidelijk een man is.
Nu de vraag wat te doen? Cindy is overigens niet handtam
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Samm

Als ze gewond raken dan haal je ze uit elkaar.. Lijkt me de enige juiste oplossing omdat ze in een aparte kamer zitten toch?

DobbyFloppy

#2
Enige nadeel kooi staat wel hele dag open en ik kan ze niet in aparte kamers zetten omdat hun al boven staan en de valken ook wat bang voor hen zijn
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Samm

Ja dat weet ik niet.. Maar het risico dat ze elkaar gaan verwonden nou is wel aanwezig.. Misschien om de dag 1 in de kooi doen?

DobbyFloppy

Zo ziet ze er nu dus uit
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Samm

En je weet zeker dat het door vechten komt? Niet door de tralies of door speelgoed?

Sara

Vraag me af hoe dit door tralies kan gebeuren.  :o Bij speelgoed zou je dan moeten nagaan of er scherpe randen zijn, maar die kans lijkt me ook erg klein...
Als er bloed vloeit door het vechten zou je ze eigenlijk echt uit elkaar moeten houden. Heb je het kunnen ontsmetten met ontsmettingsmiddel zonder alcohol (ondanks dat ze niet tam is)?

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes

Samm

@ Sara, die kooi heb ik ook gehad en daar zitten zeker aan de buiten kant een aantal scherpe randjes!

DobbyFloppy

#8
Nee, ze schiet al alle kanten op van een hand. Maar zag gisteren wel dat pucky haar kopje waste.
Maar mijn vriend is hardloper en heeft ook bekers waar ze opzitten misschien komt het daar van weg. Maar krijg ze daar nooit echt makkelijk weg; kast is nogal hoog en ze hoppen van beker naar beker.
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

DobbyFloppy

Na een weekje ziet ze er nu zo uit ;)
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13