Tv Kijken

Gestart door thexfile, november 21, 2005, 15:15:12

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

thexfile

hoi wilde wel eens weten of dit bij andere ookvoor komt vandaar de vraag...

ik heb mijn tv in het midden van mijn kamer naast de kooi staan en als de kooi open staat zet ik dus het speel klimerek voor de tv neer...

nu heb ik gemerkt dat mijn jongste parkiet sandy dus graag naar buiten komt en en op het klimmerek gaat zitten en dus ook daadw werkelijk naar de beelden kijkt.... hij houd zijn kopje zo scheef en bestudeerd het aandachtig....

soms als hij op mijn schouder zit en ik kijk bijv naar discovery zit meneer gezellie me te genieten en als het programma is afgelopen gaat hij da weer terug naar de speeltuin of naar de kooi....

wat ook wel grappig is dat ze reageren op bepaalde reclames....

bijv nu is de reclame van Mentos erg in de zwang...
je weet wel die waar al die beestjes zo het lietje tjelpen "no limits" en waar die koekoek zo de mentos mee neemt...

nou als ze die horen gaan ze allebij op de melodie mee tjelpen...

de vraag is doen die van jullie dat ook of zijn die van mij nu de enige die zo raar  doen hihihi

en begrijpen ze uberhoupt ze naar tv kijken en zo ???

groetjes felix

Safrena

Hey thexfile

Kijk even bij de zoekfuntie  ;)

bv: http://forum.parkietenweb.nl/index.php?showtopic=2398&hl=

Vele groetjes

thexfile

CiteerHey thexfile

Kijk even bij de zoekfuntie  ;)

bv: http://forum.parkietenweb.nl/index.php?showtopic=2398&hl=

Vele groetjes
[snapback]17140[/snapback]

ja die had ik inderdaad gezien , maar nu weet ik dus eigelijk nog niet echt of ze nu begrijpen wat ze zien ??

zijn daar experimenten mee geweest of zo ?? ben nl wel benieuwd of dat ze bewust zijn dat ze naar iets kijken of omdat ze gewoon kijken naar de bwegende plaattjes of zo.... bijv dst ze testbeeld net zo leuk vinden als bijv animal planet .....

ik weet nl wel dat vissen wel weten wat ze zien en ook bewust dingen wel of niet kijken... wel dat deden die van mij.... maar dacht dit patroon ook bij mijn jonste sandy te herkennen , maar wilde eens zeker weet of dat dit nu werelijk zo is of dat het maar zo lijkt....

groetjes felix

ananas

Als er een programma/reclame op tv komt waar vogelgeluiden in zitten,
dan haat Sparky heel hard tjilpen  :D
Je wordt er echt doof van :blink:
:lol:

veronika

ik zou het eigenlijk niet weten maar als ik op de leptop zit in mijn kamer en ik zet een filmpje op met een parkiet als hoofdrol dan kijkt mijn parkietje er wel naar :)

Deesjebeesje

CiteerAls er een programma/reclame op tv komt waar vogelgeluiden in zitten,
dan haat Sparky heel hard tjilpen  :D
Je wordt er echt doof van :blink:
:lol:
[snapback]17156[/snapback]

Haha, idem dito hier met mijn Koekoek. Ik heb liedjes op de computer met vogelgeluiden. Daar gaat ze helemaal van tjilpen en kwetteren. Heel gaaf! :lol:

thexfile

het grappige is ook dat de oudste blauwtje dus overal komentaar op geeft....

bijv het nieuws....

als er wat slecht gebeurd secht hij ( allemaap phonetisch wel te verstaan )

Oo..

en verder als de nieuws persoon zecht bijv "het was mooi weer vandaag" zecht hij ja ja ja tja.....

hij is nu zelfs zo ver dat als ik wat verander in de kooi of de radio aan zet zeg maar dat hij zecht "dankjewel"

hij is wel lief maar wel erg druk soms... nog drukker dan mezelf :-S

Kaat

Wat geinig, Felix. Jouw parkiet verteld dus hele zinnen en geeft ook echt antwoord. Ik dacht eigenlijk dat dát niet zo voor parkieten was weggelegd, maar 't kan dus wel (dus blijven oefenen met jannes!).

Jan gaat meestal meezingen en swingen als ik vrolijke muziek opzet, vooral bij reggae! Heel grappig, wat voor invloed beeld en geluid kan hebben voor onze vriendjes he!!!

Jippie

Die van mij is fan van Stevie Wonder... I just called to say I love you is favoriet, erg leuk!
Toeter en Dafne!

Thijs

CiteerDie van mij is fan van Stevie Wonder... I just called to say I love you is favoriet, erg leuk!
[snapback]18234[/snapback]

Niet echt over Tv kijken, maar mijn parkiet vindt kerstmuziek helemaal te gek  :rolleyes:

Maartje Emons

Pino is fan van spelletjesprogramma's en dan vooral van de Achmea kennisquiz. Als het antwoord gegeven worden en de kinderen drukken op de knop komt er altijd zo'n typisch geluidje. Nou Pino vindt dat helemaal geweldig.

Pino reageert trouwens heel sterk op geluidjes en piepjes. Chico eigenlijk niet, behalve als het een grasparkiet is dan wil hij wel reageren. Verder reageert Chico ook als Pino heel enthousiast gaat doen.