Los vliegen

Gestart door MickeyNN_, januari 06, 2014, 21:29:37

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

MickeyNN_

Na hoeveel dagen of weken kan hij losvliegen?

Sonja

Als hij goed handtam is, dwz als hij zonder aarzelen op je hand komt/blijft zitten, kun je hem ook zijn eerste rondvlucht in de kamer laten maken.
Er is ontzettend veel informatie hierover te vinden met de zoekfunctie, en ook op de website.
Daar kun je ook lezen hoe je dit het beste aanpakt, welke voorzorgsmaatregelen je moet nemen, etc.

Groetjes
Sonja

Trix en Dax

#2
Ze hoeven niet handtam te zijn. Mijn grasjes zijn na 6 maanden nog steeds niet echt handtam (mede door ziekte behandeling) maar vliegen dagelijks rondjes in de woonkamer. Zo kunnen ze energie kwijt.

Het enige waar je dan wel rekening dient mee te houden is dat je ze op geen enkele (veilige) manier terug in de kooi kunt krijgen wanneer JIJ dat wil. Ze moeten dan zelf terug in de kooi gaan (meestal als ze honger hebben). Probeer je grasje ook nooit te vangen om ze terug in de kooi te krijgen !!!! Je kan beter een paar uren vrij plannen, zeker de eerste maal.

Maar Sonja heeft gelijk, daar zijn al menig topics over begonnen. Veel leesplezier ! 8)

Samm

Ik ben het met trix en dax eens, je parkietje moet toch zijn energie kwijt, dan maar iets meer tijd voor uit trekken, heb ik ook gelijkvanaf het begin gedaan, en ik moet zeggen buiten de koi tam maken gaat beter dan in de kooi :)