Moeite met pellets, herkauwen, voert zaadjes én dunne ontlasting

Gestart door Jokie, januari 06, 2014, 20:48:03

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jokie

Hallo,

Een paar weken geleden ben ik bij va geweest, deze adviseerde mij een uv lamp aan te schaffen en over te stappen op pellets. Dat ging best aardig, alleen lijkt Ricky (grasparkietje) moeite te hebben met slikken? Of zo lijkt het tenminste. Ik heb de pellets eerst fijn gemalen omdat ik dacht dat ze te groot waren, toen heel gelaten omdat ik dacht dat t te klein was... (Harrisons Fine, nu Superfine aangeschaft)
Maar in beide gevallen gaat Ricky na t eten van de pellets een soort kokhalzende beweging maken.
Bekje open en z'n kopje uitsteken. Vervolgens zit hij sinds de pellets ook altijd zijn snaveltje open en dicht te doen alsof hij aan t herkauwen is.

Ik blijf wel zaadjes geven af en toe, op aanraden van de va. Deze heeft hij net ook weer allemaal aan zijn schommeltje zitten 'voeren'.. Ook niet handig..

Bovendien heeft hij vandaag ook weer heel de dag natte ontlasting, soms zelfs alleen maar water, soms met het donkere deel er wel bij. En soms zijn ze weer wel normaal! Kortom, geen pijl op te trekken!

Ik wil zijn ontlasting maar weer gaan opsturen, of weet iemand een betere oplossing voor deze problemen?:(