Parkieten eten niet van mineraalstok

Gestart door kaspermax, januari 05, 2014, 15:36:19

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

kaspermax

Beste allemaal

Ik heb twee parkietjes, Kasper (v) en Max (m).
Ik maak me zorgen dat ze niet genoeg mineralen binnen krijgen. Ik heb namelijk een jodiumblok, een gele mineraalstok en een blok van klei in het hok hangen. Verder krijgen ze Prestige Premium grasparkieten voer, grit en ruihulp als ze ruien.
Ze eten echter amper van de stok en blokken die in de kooi hangen. Krijgen ze wel genoeg mineralen op deze manier?
ik wil dit graag weten omdat ik in het begin van de zomer met ze ga kweken.

groetjes :)

Kleintjes

Ze nemen wat ze nodig hebben, is echt geen ramp als ze niet fanatiek aan de stok / steen knagen ;)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

karin v h

Wat heb je op de grond liggen in de kooi? Schelpenzand of iets van houtsnippers?
Ik weet niet of ze op de grond komen?
Ja bij mij zitten ze er met zeer veel regelmaat aan te knabbelen of in het bakje met grit maar ik heb houtsnippers op de grond liggen. ;)

kaspermax

Hallo karin, ik heb ook beukesnippers op de grond liggen en rondscharrelen doen ze de hele dag. Ikgooi altijd een beetje extra zaad over de bodem zodat ze het kkunnen zoeken. Vinden ze helemaal prachtig :).