parkiet uit de dierenwinkel de dag erop dood in kooi.

Gestart door dapje, januari 05, 2014, 14:29:04

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

dapje

Mijn vriendin heeft een parkietje voor haar schoonvader gekocht in een dierenwinkel. Dit heeft ze zaterdag gedaan. Die man was helemaal gelukkig. Vanochtend belde hij in paniek op. Het vogeltje lag onderin de kooi te stuiptrekken. Hij is na 5 minuutjes overleden. Mijn vriendin heeft allemaal foto's gemaakt en gaat morgen terug naar de dierenwinkel. Wie heeft er ook dit wel eens mee gemaakt? En heeft ze recht op geld terug? Ze wil graag een parkietje van een fokker, maar ze wil hem ook zo snel mogelijk. Haar schoonvader heeft een aantal maanden terug zijn vrouw verloren en zit eenzaam thuis. Hij wil dolgraag een maatje waar hij lekker naar kan kijken en mee kan kletsen. Deze man zit namelijk bijna altijd thuis.
Wie dit leest en nog een vogeltje heeft, hoeft geen jonkie te zijn, maar wel in de buurt van alkmaar, kan mij ook een pb tje sturen.

DobbyFloppy

Ik zou zeggen dat ze wel recht heeft op het geld terug maar ik ben bang dat de meesten dierenwinkels dit met dieren niet doen.
Ik heb hier ook nog 1 grasje wat bij een dierenwinkel wegkomt waarvan ik nu pas weet dat hij een erfelijke/aangeboren probleem heeft waardoor hij regelmatig veren plukt. Erg triest om te zien maar gelukkig is hij nog erg levendig.
Het probleem met vogels uit de dierenwinkel is dat zowel de koper als verkoper niks over de achtergrond van het diertje weten helaas.
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

pixie

Wat een vervelend verhaal.

Inderdaad heb je bij een dierenwinkel geen idee waar een dier vandaan komt en wat zijn achtergrond is.

Ik heb inderdaad vaker dit soort verhalen gehoord en heb zelf ook slechte ervaringen met dierenwinkels - nooit een dier gekocht, maar ze geven wel vaak slecht advies, wat er alleen maar op gespitst is om jou iets te verkopen. Of ze nu niet beter weten of het bewust doen, het is in beide gevallen niet goed.
Mijn persoonlijke mening is dat dieren sowieso niet in een winkel thuishoren.

Ik weet niet of je je geld terug kan krijgen, of wat je rechten zijn, maar ik zou wel willen voorstellen om het volgende vogeltje ergens anders vandaan te halen. Dan misschien maar iets minder snel. Op deze site van de dierenbescherming staan ook vaak parkietjes die een huis zoeken: http://ikzoekbaas.dierenbescherming.nl/zoek-asieldieren/vogels

Informeer jezelf goed voor het aanschaffen, dan weet je ook waar je op moet letten (zoals te zien of het parkietje in goede gezondheid is).

Succes!

DobbyFloppy

#3
Het probleem met dierenwinkels is dat ze er soms ook totaal geen kennis van hebben helaas...

Je kunt niet alles over 1 kam scheren ;) Zijn genoeg dierenwinkels die wel weten wat ze doen.
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

dapje

Bedankt voor de tips. De dierenwinkel geeft geen geld terug, maar ze mag vrijdag een nieuwe komen halen. Dan krijgt hij weer parkietjes binnen. Ik heb haar gezegd dat ik hem niet bij een dierenwinkel zou willen halen. Maar ze kon nergens anders aan een parkietje komen, dus koos ze er toch voor.
Ik zal de dierenbeschermingsite aan haar doorgeven.

Theeke

Citaat van: dapje op januari 08, 2014, 09:39:11
Bedankt voor de tips. De dierenwinkel geeft geen geld terug, maar ze mag vrijdag een nieuwe komen halen. Dan krijgt hij weer parkietjes binnen. Ik heb haar gezegd dat ik hem niet bij een dierenwinkel zou willen halen. Maar ze kon nergens anders aan een parkietje komen, dus koos ze er toch voor.
Ik zal de dierenbeschermingsite aan haar doorgeven.

Is er al een andere grasparkiet opgehaald? anders weet ik wel een hoop kwekers