toch nog parkiet gezocht.

Gestart door dapje, januari 05, 2014, 12:29:53

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

dapje

Ik heb net de topic laten sluiten, want mijn vriendin had een parkietje gekocht in de dierenwinkel voor haar schoonvader.
Helaas, dat was gisteren en vandaag lag deze parkiet alweer dood in de kooi. Heel naar voor die man. Ze gaat maandag terug naar de winkel en ze heeft allemaal foto's gemaakt.
Wij zoeken dus alsnog een parkietje voor die meneer. Het hoeft geen jonkie te zijn, maar ook weer niet te oud. Het moet wel in de omgeving van Alkmaar zijn. Als iemand nog een parkietje weet, graag.

Marij86

Wat sneu voor het parkietje en natuurlijk de eigenaar. Maar kun je niet beter proberen vast te stellen of het parkietje is dood gegaan door het nieuwe huisje?

Tocht, stress, of in de buurt van de keuken ivm teflon is schadelijk voor deze gevoelige diertjes. Zou erg vervelend zijn als de volgende hetzelfde lot ondergaat.

dapje

Ik zat te denken en vroeg mij nu af of het kon komen door de temperatuur. Die man heeft een gaskachel in de kamer en die gaat s'nachts uit. Ben benieuwd of mensen hier ervaring mee hebben.
Het is gelukkig nog niet zo koud geweest, dus kan het mij bijna niet voorstellen dat dat het is. Mijn vriendin mag vrijdag een nieuw parkietje komen halen in de dierenwinkel.
Ze gaat hem eerst bij haar thuis neerzetten zodat het parkietje aan zijn kooi kan wennen. Daarna gaat hij pas naar "opa".
Hij heeft een dichte keuken, dus teflon zal het niet zijn. Hij stond niet op de tocht.

Samm

Gaskachel mag s'nachts niet uit, de tempratuurs verschil is toch te hoog, en je moet heel veel luchten, doe je dit niet zijn parkieten de gehele tijd misselijk en zitten ze bol.

dapje

bedankt voor de reacties! heb het doorgeven.
hoor net dat die man deze week eindelijk centrale verwarming krijgt. Mijn vriendin kan vrijdag een parkietje halen en als het goed is heeft hij volgende week centrale verwarming. Ze houd het parkietje eerst bij haar thuis tot het zover is.

Kleintjes

Ik denk dat de vermoedelijke oorzaak makkelijk te vinden is nu.
Gaskachels en vogels (en veel andere dieren, mens inclusief) gaan niet samen. De lucht is niet 'schoon' en vaak zelfs licht giftig, zeker als er niet tot weinig geventileerd kan worden.

Als de beste man CV heeft, 'n paar dagen zeer goed alles luchten / ventileren en wassen / schoonmaken. Hoe schoner de lucht wordt, des te beter (voor ieder ;) ).
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

dapje

Kleintjes. Ik denk niet dat een parkiet van 1 nachtje in een kamer staan waar een gaskachel staat heeft kunnen lijden tot zijn dood. Hij was dan toch niet gezond. Mijn oma had vroeger altijd gaskachels en die had diverse parkietjes. Ze hebben nooit last gehad. Anders is de lucht voor ons ook niet gezond. Die man ventileert de kamer goed. Een petroleumkachel kan ik mij voorstellen, want die stinkt. Maar een gaskachel heeft een afvoer naar buiten.
Maar goed. Hij krijgt CV en morgen gaat er een nieuw parkietje opgehaald worden.

DobbyFloppy

Mijn schoonouders hebben ook zo een sierkachel en gaskachel in huis en ook parkieten. Deze hebben tot nu toe ook nergens last van en ook goede ventilatie.

Even een tip; parkiet vervoeren met iets van een doek er overheen voor stress vermindering ;)
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13