broeden in kooi binnen

Gestart door kaspermax, december 29, 2013, 11:50:11

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

kaspermax

Hallo allemaal,

Deze zomer ga ik broeden met mijn twee parkietjes. Dit doe ik binnen in hun kooi. Ze hebben een vrij grote kooi. Het is de hagen vision model L01. is dit groot genoeg? (Lijkt me wel want broedkooiem zijn echt 5keer kleiner.
Als jullie nog andere tips hebben voor het binnen broeden, dan hoor ik het graag :)

Kleintjes

De topics over broeden eens goed doorlezen, zowel op 't forum als de hoofd pagina. Ben je al 'n heel eind.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

kaspermax

Dat heb ik al gedaan, maar ik kan niet de minimale grootte van een kooi vinden om in te broeden...

kaspermax

Ik heb nu een kooi van L 75 x B 38 x H 55 cm. Is dit groot genoeg om in te broeden (en de jongen groot te brengen)? ik heb overal op internet gezocht en ik kan het nergens vinden :(
Ik heb ook nog een extra kooi die nog afstamt uit de tijd dat mijn vrouwtje alleen zat. Deze kan ik eventueel nog gebruiken in het geval dat de moeder agressief wordt naar de jongen of als ze oud genoeg zijn en wat meer ruimte nodig hebben kan ikz e overplaatsen.

Spijker

Weet je al wat je met de kleintjes gaat doen als je ze niet kunt verkopen?

Sara

Om te broeden volstaat dit wel volgens mij hoor, als ik zo op internet kijk zie ik dat de minimale afmeting van een broedkooi 50 x 50 x 50 is. Je kan er natuurlijk de kleintjes niet in houden als ze zelfstandig zijn en zorgen dat je ze dan kan huisvesten of je kan zorgen dat ze een goede thuis vinden.
In ieder geval al heel goed dat je een extra kooi achter de hand hebt voor in het geval er iets misgaat.

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes

kaspermax

Ik ga proberen te zorgen om al baasjes te regelen voor ze zelfstandog zijn zodat ik zeker ben van een goed plekje voor ze. Dan mogen ze ze meenemen als ze oud genoeg zijn. Ik ga ook allerlei advertenties zetten. En anders heb ik inderdaad nog wat ruimte over