Teveel trosgierst?

Gestart door SamV, december 24, 2013, 15:11:37

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

SamV

Hallo,

Ik heb 5 dagen geleden een tweede parkietje erbij gekocht, sinds 2 dagen zitten ze ook bij elkaar in de kooi. Ik ben aan het proberen om net als de eerste tam te maken. Ik merk dat zodra ik met trosgierst de kooi in ga, het oudere parkietje direct naar me toe komt en gulzig begint te eten. Wat nu mijn vraag is; krijgt de oudere parkiet niet teveel trosgierst binnen? Want voor alsnog reageert de nieuwe parkiet nauwelijks hierop en ik wil hem (en dat moet ook wel gok ik?) uiteraard wel de tijd geven, anders lukt het nooit. Ik zit gedurende de de dag wel een keer of 7a10 met mijn hand in de kooi met een stukje trosgierst voor een minuut of 5. Afgelopen 5 dagen heeft de oudere parkiet denk ik wel bijna 1 sliert gegeten.

Tips zijn welkom!


Samm

Dan krijgt die teveel binnen ja, ze mogen maar een halve sliert per week per parkiet..
Al met gewone zaadjes geprobeerd?

SamV

Daar reageert de oudste parkiet niet echt op, werkt dat dan niet averechts?
Ik merk nu wel al dat de jongste er wel op reageert als ik trosgierst tussen duim en wijsvinger vast houdt. Als het op me hand ligt springt hij weg als ik in de buurt kom.

Samm

Oke ja lastige situatie, wacht dan maar andere reactie's af van mensen.. Ik heb ze namelijk tam gekregen met zaadjes dus ik heb dag probleem nooit gehad.

SamV

Kan het morgen in ieder geval nog een keer proberen morgen, wie weet...
Als er anderen nog andere ideeën hebben? :-)

Sonja

Ik weet niet hoelang je de eerste parkiet al hebt?
En of die al gewend is los rond te vliegen in de kamer?
Zo ja, dan zou je eens kunnen proberen te oefenen met je andere parkietje in de kooi, als de andere parkiet iets anders doet.
Geen idee of dit zal lukken, want de kans is natuurlijk behoorlijk groot dat hij bij zijn soortgenootje in de buurt wil blijven.
Maar je kunt het proberen.

Groetjes
Sonja

SamV

Hoi Sonja,

Dat had ik al geprobeerd. De oudste (7 mnd) vliegt normaal gesproken zodra ik thuis ben los (of in ieder geval de kooi staat dan open). Maar als ik hem er nu uit haal wordt de jongste heel onrustig. Ik weet sowieso niet goed of ik ze allebei of 1 van beide uit de kooi moet laten (zie vraag topic 'tam maken') zolang de jongste niet op mijn vinger wil. Best ingewikkeld zo'n tweede grasje erbij ;-)