Is dit normaal??

Gestart door DobbyFloppy, december 17, 2013, 12:23:19

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

DobbyFloppy

Zoals sommigen misschien wel weten heeft mijn Pucky wat problemen met de huid.
Nu heb ik ook wat foto's van zijn veertjes gemaakt waarover graag jullie mening.
Foto's wil ik ook nog naar Hedwig van der Horst verzenden.

Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Trix en Dax

Wat is het probleem met de veren volgens jou want het is me niet echt duidelijk?

Kleintjes

Zwarte vlekjes lijken me niet helemaal gezond. De enige twee keer dat ik dit gezien heb, was bij zieke parkietjes (onbekende ziekte). Misschien inderdaad even Hedwig mailen.

Dat ze de veren 'n stukje "afknabbelen" komt vaak voor, ze verwijderen zelf de beschadigde stukjes.
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

DobbyFloppy

Heb helaas nog geen antwoord terug gehad. Heb het dus ook maar naar mijn eigen vogelarts gemaild.
Desondanks het veren probleem is hij verder nog wel actief.
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

DobbyFloppy

Ik heb inmiddels reactie van mijn eigen vogelarts Anton


de verkleuring zijn tgv het beschadigen van de veerpigmentcellen tijdens de veergroei, mogl door het bijten in de jonge veer.
voor de bult en wellicht ook het overige kun je misschien het beste toch even een controle afspraak bij mij maken via de assistente.



Als ik goed begrijp/me herinner heb je Pucky op aanraden van collega vd Horst gewassen met imaverol gedurende. ...?
Deze veren vertonen allen tekenen van beschadigingen door de snavel tgv verenpikken

Het zijn geen typische verschijnselen van PBFD of polyoma maar ik heb de patient niet meer gezien , dus die mogelijkheid blijft altijd totdat dit is uitgesloten.


Dit is zijn reactie erop
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

DobbyFloppy

Het probleem wat pucky heeft blijkt dus een aangeboren/erfelijke aandoening te zijn. Nu dus in overleg wat ik hier verder aan ken doen om dit nog verder te kunnen voorkomen. Heb nu ieder geval eindelijk duidelijkheid over wat het nu werkelijk is.
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Samm

Fijn dat je eindelijk weet wat het is dan!