Help! Mijn parkiet broed (bevruchte) eieren in buitenvoliere in dec.

Gestart door Privaldi, december 17, 2013, 12:10:10

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Privaldi

Hoi.
een vraagje, mijn parkiet zit in een buitenvoliere en is volop aant broeden,
Vorige week heeft ze haar bevruchte! Eieren uit het broedblok gegooid,
En nu zit ze weer int blok te broeden..
Komt het door de tijd dat ze er toch achterkomt dat dit niet ideaal is?
Waarom begint ze dan weer opnieuw?
Wat moet ik doen?
Ik hoop dat iemand me kan helpen,
Groetjes priscilla

DobbyFloppy

Wat ik zoiezo zou doen is het blok verwijderen afgezien het broedseizoen al is afgelopen...
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Privaldi

Ja dat had ik me ook bedacht maar ze zit er alweer zo snel in -_-
Toch bedankt ;) ze heeft r zin in haha

Sara

Ik snap niet dat er nu een broedblok hangt. Dat had al van september weg geweest moeten zijn! Broedblok meteen weghalen dus, je kan niet zomaar parkietenlevens op het spel zetten door in de winter je broedvlok te laten hangen. Slechtere broedomstandigheden zijn er bijna niet.

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Privaldi

Het is altijd goedgegaan terwijl m'n blokken er gewoon hingen, dit is de eerste x dat er zoiets gebeurd, alsof ik de levens van m'n vogeltjes op t spel zou zetten -_-

DobbyFloppy

Het is gewoon niet verstandig de broedblokken in de winter te laten hangen. Dit is niet goed voor buitenvogels.
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Sara

Je broedblokken laten hangen in de winter is inderdaad onnodige risico's nemen en dus spelen met levens van vogels. De (weers)omstandigheden zijn nu gewoon veel te slecht om vogels te laten broeden.

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

suusvdw

Wij hebben vroeger ook altijd een volière met parkieten gehad, ook haalde mijn vader broedblokjes weg, als de temperatuur voorjaarsachtig aan doet, zoals deze winter. Hebben wij in het verleden ook meegemaakt legde sommige hun bevruchte eieren uit nood op de grond, mijn vader liet ze uitkomen, en sloeg de temp.om naar koud, haalde hij ze naar binnen. Maar heb hem ook wel horen mopperen dat hij beter de blokjes kon laten hangen, want op de grond lopen ze nog meer risico dat ze doodgaan.
Je kan altijd het te proberen te voorkomen, maar soms trekt de natuur zijn eigen plan.

Sara

Parkietjes die broeden zonder blok zijn eerder uitzonderlijk, tenzij de broedblokken niet op het juiste moment weggehaald worden. Broedblokken altijd laten hangen is sowieso niet de bedoeling, je moet immers goed in het oog houden of hetzelfde popje niet meer dan 2 nestjes na elkaar heeft omdat dit de gezondheid van het popje niet ten goede komt en onder andere legnood kan veroorzaken.

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes