advies gevraagd spullen aanschaven voor 2 jongen grasparkietjes

Gestart door bink79, december 03, 2013, 22:32:08

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

bink79

#40
Ik kan niet wachten om mijn 2 schatjes op te halen maandag :D

Het is wel een uur rijden helaas, maar ik neem wel mijn kooi mee. Ik laat ze niet in zo klein doosje zitten, dat vind ik zielig.

(Leestekens geplaatst. )


bink79

zeker erg spannend hoor :D

maar ik plaats hier zeker foto's als ik ze heb voor jullie :P

bink79

straks om 13:30 mijn 2 jongen grasparkietjes ophalen kan niet wachten :D

DobbyFloppy

Succes met het ophalen en alvast veel plezier met je nieuwe vriendjes gewenst ;)
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13


Theeke


Mooie kooi, leuk om te lezen hoe je er mee bezig bent :)
Het spiegeltje met belletje zou ik er uit halen, niet handig want dit wordt gezien als concurrent .
De inrichting dat gaat wel goed komen, gaat je voorkeur naar veel speeltjes, of naar ruimte? dat is jou keuze. ;)

Het advies om een jodium blok te gebruiken moet je zeker opvolgen, maar niet elke parkiet maakt er gebruik van, dit is wel of geen behoeften vanuit de vogel.

1 punt waar je wel op moet letten, dat zijn de eiwitten want de grasparkiet heeft 20% aan eiwitten nodig.
voor een kleurgrasparkiet is 8 gram zaadvoer per dag wat ze nodig hebben, je hebt 2 parkieten dus 16 gram zaadvoer per dag.
Mijn advies zou zijn, houd de 16 gram aan en vul dit aan tot 20-22 gram met eivoer.
Het eivoer, of het droog of rul wordt aangeboden maakt niet veel uit, maar meng daar boekweitmeel (tekoop bij supermarkt) doorheen zodat het totaal aan eiwit een stuk hoger ligt (mengverhouding 3 op 1/ Eiwit x boekweitmeel)
hierdoor krijgen je grasparkieten meer eiwitten binnen, ook zou je hierdoor wat maagkiezel en grit doorheen kunnen mengen (enkele korrels p.d)

Iedereen bied het voer op zijn eigen manier aan, in aparte bakjes etc etc maar hier doe ik deze combinatie al geruime tijd (alles door elkaar) en de vogels doen het er goed op, zien er schitterend uit en zijn zeer levendig.
Bij warm weer, bied het eivoer dan droog ipv rul aan, dan blijft het beter van conditie.