Afgeplitst: parkiet trekt aan veren de van andere parkiet.

Gestart door Annet1970, november 16, 2013, 00:46:40

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Annet1970

Hallo,
Ik ben ook net nieuw op dit forum. Dus als ik dit hier fout plaats, excuses. Toen ik dit las herkende ik de situatie, alleen is bij ons degene die er het eerste was "Bobje" de dominante en het parkietje die we nu drie dagen hebben "Billie" erg onderdanig en doet niet veel terug. Ze zijn beiden al tam. Bobje wel meer want die is nu een maandje bij ons. Bobje probeert aan de veren van Billie te trekken en te kauwen. Hij vindt het maar niks dat Billie er is. Wij konden onze kooi in tweeën delen. Dus nu zit Billie boven en Bobje onder. Ik laat ze af en toe samen buiten de kooi om aan elkaar te wennen. Soms gaat het een paar minuten goed, maar dan begint Bobje weer aan die veren te trekken en dan haal ik ze weer uit elkaar omdat Billie niks terug doet. Doe ik het goed zo of moet ik het anders aanpakken. Is het met Gozer en Sjors goed gekomen? Hopelijk weten jullie raad...
Groetjes Annet

Topic afgesplitst, titel aangepast.
Gr, PF

Samm

#1
Hoi annet, ik zou even een nieuwe topic openen als ik jou was! En zou he dan ook een foto van je 2 parkietjes erbij willen zetten? Het kan dominantie zijn maar het kan ook heel goed zijn dan je 2 popjes hebt.

DobbyFloppy

#2
Dit had ik in het begin met mijn eerste koppeltje ook.
Dit heeft ook weer te maken met rangorde bepaling.
Het onderdanige parkietje moet gewoon leren wat van zich af te bijten.
Zolang het niet tot bloedens toe gaat zou ik het met rust laten. Want elke keer als jij er tussen komt verstoor je dit proces en moet dit weer overnieuw beginnen.

En het lijkt me inderdaad even verstandig dat hiervoor een nieuw topic aangemaakt wordt, kunnen we hier snel regelen hoor ;)
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Parkieten-Freak