Bange Parkieten

Gestart door ciska, november 19, 2005, 22:09:30

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ciska

Ben gewoon even benieuwd naar het gedrag van jullie parkieten. Je leest vaak dat parkieten zo nieuwsgierig en bijdehand zijn. Zo was mijn vorige parkiet ook, altijd op onderzoek uit. Maar mijn poepies nu (zijn nu negen maanden) zijn twee bangerikken, vinden alles eng! Ze zitten alleen maar in of op de kooi of in de parkietenboom, nonstop te kletsen. Ik heb echt zoveel speeltjes voor ze gekocht, maar dat vinden ze allemaal maar niks. En dat vind ik zo jammer, dan denk ik ga nou lekker spelen of op avontuur in de kamer!! Is toch veel leuker voor ze!
Ik heb ze gekocht toen ze zes weken waren en er is verder niks gebeurd waardoor ze zo bangig zijn geworden...
Hoe zijn die van jullie?!?
Groetjes Ciska

Sara

Hallo,
Het eerste grasparkietje wat ik had gij al gauw op onderzoek uit.Hij wou met alles spelen en kwam zelfs één keer bij mij in de zetel zitten.HElaas is dit lieverdje afgelopen week overleden.Het 2de grasparkietje dat ik kocht als vriendje voor het eerste,is veel minder ondernemender.Hij volgde eigenlijk altijd zijn vriendje op de kooi maar hij vloog nooit uitzichzelf rond in de woonkamer.Hij speelt wel met alles wat ik in de kooi hang.Ik heb 2speeltjes met kraaltjes voor hem gekocht omdat hij dol is op kleurige kraaltjes verschuiven.Ik heb ook 2 vrouwtjes maar ik heb nog niet de kans gehad om ze echt tam te maken.Ze zijn wel angstig maar als ik ze samen in de woonkamer zet dan volgen ze mekaar op de voet.Ze spelen ook nog niet met speeltjtes alleen zaten ze toen ze met 4 waren altijd per 2 op een schommeltje daarom dat ik ook 2 schommeltjes heb.Maar of je parkiet nou echt gaat spelen met z'n peelgoed,dat hangt zo wat af van parkiet tot parkiet.En zowiezo als je meer parkieten hebt,hebben ze soms hun vleugeltjes vol met mekaar.Maar misschien komt het wel nog dat je parkietjes met speelgoed gaan spelen.
In ieder geval veel succes.
Groetjes
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

esther

#2
Ja die van mij zijn ook niet echt heel erg ondernemend.
Toen ik alleen Kippie en Timo had vlogen ze eigenlijk alleen van de kooi naar de speeltuin en weer terug.
Maar toen kwamen Dipsey en Taco erbij en dat zijn een stel dondersteentjes. Ze gingen tussen de luxaflex zitten, op de kast, op de venster op de fotolijst, op de tv, etc.
Nu doen Kippie en Timo al die dingen na.

Van nieuwe dingen moeten ze ook niet veel hebben en pas na enkele dagen gaan ze het eens bekijken.

Maar je parkietjes zijn nog jong en misschien worden ze op den duur iets ondernemender dan ze nu zijn.
En inderdaad ieder parkietje is anders dus misschien zitten ze wel gewoon heel graag bij elkaar in de kooi en op de speelboom.Dat ze zo non stop zitten te kletsen is toch het teken dat ze het enorm gezellig hebben

Groetjes Esther

thexfile

CiteerBen gewoon even benieuwd naar het gedrag van jullie parkieten. Je leest vaak dat parkieten zo nieuwsgierig en bijdehand zijn. Zo was mijn vorige parkiet ook, altijd op onderzoek uit. Maar mijn poepies nu (zijn nu negen maanden) zijn twee bangerikken, vinden alles eng! Ze zitten alleen maar in of op de kooi of in de parkietenboom, nonstop te kletsen. Ik heb echt zoveel speeltjes voor ze gekocht, maar dat vinden ze allemaal maar niks. En dat vind ik zo jammer, dan denk ik ga nou lekker spelen of op avontuur in de kamer!! Is toch veel leuker voor ze!
Ik heb ze gekocht toen ze zes weken waren en er is verder niks gebeurd waardoor ze zo bangig zijn geworden...
Hoe zijn die van jullie?!?
Groetjes Ciska
[snapback]17023[/snapback]

nou over het gedrag van die 2 van mij kan je inmiddels wel een boek schrijven hahahhaha....

blauwtje is gewoon het oude mannetje dat wel lief is maar vooral in zijn oude houding blijft hangen....

je kan hem echt met een senieoor op leeftijd vergelijk hij is 7 jaar...

zoals mijn ouders tegen een stukje moderne tegniek aangapen zo doet hij dat ook.... zo van "wat moet ik daar mee" en ja hij houd van kletsen en kletzen.... en je weet hoe die oudjes zijn ze hebben overal wel een weer woord op en ze praten met vanalles mee ook al hebben ze er de ballen verstand van.... wel hij dus ook....

is wel grappig soms als er bijv op het nieuws gezecht word "en vandaag was er een aardbeving ....." dat je dan in eens hoord "tja" of "ho ho"

hij weer ook wat niet mag en dat zal hij zijn jongere kooi maatje ook bij brengen.... net de polietie agent uithangen als hij wat fout doet , maar als meneer zelf de fout in gaat is er natuurlijk niets gebuerd.....

en ja oudjes hebben ook hun vaste stekkie en zo en dat heeft hij ook....

sandy de jongste 10 maand oud nu.... die is ja quik te noemen.... tis een stille duivel.... hij zecht wel wat soms maar niet veel , houd van gezedlschap en knuffelen..... maar doet zich soms dommer voor dan hij is... net als zijn baasje hhihi

hij is ook lui soms en ja hij leerd wel dingen en houd hij ook wel van maar als hij geen zin heeft dan gaat ie ook weg... heeft zijn eigen willetje maar weet gelukkig meer wat zijn plaats is in de rangorde......

maar hij is meer atletisch en houd van kimmen en aan dinnen trekken en plukken en hij wil weten of het open kan net zo lang tot het stuk is.....heel inventief mannetje..... en ja als hij geen zin heeft is hij net een kraai "ah ah ah"

maarja hij kan niet altijd zijn zin krijgen moet hem soms wel eens pakken om te zien hoe het met hem gaat zeker nu hij weer kapriolen heeft uitgehaald en hij dus gewond is geraakt.... hij is wel bijna helemaal weer hersteld....

heeft hem opzig niet veel gedaan hoop allen dat hij wat voorzigtiger is geworden.... maarja dat heb je met jongen dieren....gewoon onbevangen....

zijn hele lieve diertjes met een hele eigen willetje.....
ben tog blij dat ik ze heb zou een stuk stiller zijn als ze er niet waren....

Maartje Emons

Mijn Chico is het meest eigenwijze en nieuwsgierige parkietje ter wereld. Ze is dol op spelen en vooral het slopen van haar speelgoedjes. Ze mag rondvliegen zoveel als ze wil als ik zelf aanwezig ben en daar maakt ze dan ook gretig gebruik van. Ze kwebbelt aan een stuk door en als haar kooi dicht is en ik ben er gewoon dan roept ze net zo hard totdat ik haar kooi openmaak. Maar sinds Chico's vriendinnetje Chica dood is, speelt Chico nog wel maar niet met mij.

Chica is namelijk twee weken lang behoorlijk ziek geweest. Twee weken lang heeft ze dan ook antibiotica gehad, waarvan ik de laatste 1,5 week dat ze leefde deze antibiotica met een spuitje in de krop moest spuiten. Hierdoor moest ik Chica 2x per dag pakken. Natuurlijk wist ze op een gegeven moment dat als ze gepakt zou worden ze weer dat vieze medicijn zou krijgen. Natuurlijk heb ik het advies van de dierenarts opgevolgd en het medicijn aangelengd met een heel klein beetje roosvice en heb ik haar ook gewoon een paar keer gepakt en niks gegeven maar gewoon gespeeld. Echter het lijkt alsof Chico nu denkt dat telkens als ik met mijn hand aan zijn kooi kom dat hij ook dat medicijn krijgt. Ik heb al van alles geprobeerd en beloon haar ook steeds als ze wel komt of als ze lief is, maar ze komt niet meer bij me zitten. Ik laat haar  nu steeds zelf komen maar dat doet ze eigenlijk ook niet meer, alleen als ze losvliegt door de kamer wil ze wel eens bij mij landen en dan zo kijken zo van och wil jij me asjeblieft even terug naar mijn kooite brengen. Tsja dan zit ze wel bij mij, maar dan breng ik haar dus terug naar haar kooitje, als ik dat niet doe, dan vliegt ze uiteindelijk zelf terug en gaat ze zitten mokken: zo van nanananana. Soms zeg ik dan ook echt dat ze aan het puberen is.

Chantalleke

Mijn parkietjes zijn soms wat bang maar ook heel vaak enorm nieuwsgierig. Sjefke wilde eerst alleen op onze handen zitten en op zijn kleerhangertje en de lamp. Maar sinds zijn vriendinnetje Billy bij ons woont gaat hij overal zitten  :D Op ons hoofd, op konijn zijn koppie, op de tafel, op de televisie... Echt een dondersteentje.
Billy is wat schuw en wil niet bij mensen zitten die ze niet goed kent. Wel kruipt ze regelmatig in de konijnenkooi  :huh:
Maar alles wat ze niet kennen moeten ze eerst van een afstandje bekijken en zien dat wij het niet eng vinden, dan komen ze hééél voorzichtig wel kijken.

Groetjes
Chantal

ginny

Ginny is enorm eigenwijs ,curieus en actief.
Al van s'morgens 6u als het licht aangaat hangt ze al omgekeerd aan haar schommel,hangt alle soorten acrobaten toeren uit en trekt en sleurt aan haar wilgetakken. S'middags als ze mag vliegen dan is ze volop aan het spelen op haar 2 speelbomen (het spelen gebeurt zeer driftig). belletjes zijn favoriet, alles die niet goed vasthangt zoals haar autotje en balletjes wordt weggeslingerd.
Ook pest ze graag de kanaries en rosiecollies in hun kooi, ik kan ze niet tesamen doen vliegen want ginny valt hun aan. Tegen mij is ze enorm lief ,behalve
wanneer ik met de andere vogels bezig ben dan komt ze in mijn oor bijten
Wanneer ik met iets bezig ben zoals garnalen pellen,of aardappels schillen dan is ze bij mij niet weg te slaan, anders kan ze geen 2 seconden blijven zitten.
Hopelijk wordt ze wat rustiger na de puberteit .