Onze kleine Dipsy

Gestart door mariska538, november 12, 2013, 15:45:58

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

mariska538

Nou na een aantal dagen een boze zeer ruiende parkiet te hebben gehad.......lijkt hij nu wat op de knappen. Hij komt nu op onze hand zitten mits we daar wat trosgierst op leggen. Bijt helaas soms wel hard in onze vinger maar misschien hoort dat wel bij het ontdekken.
Net ging hij heerlijk in bad en is nu versleten.

We krijgen weer een beetje goede moed!!! :-*

mariska538

Nou na lang nadenken toch gisteren maar besloten er een kleine bij te nemen voor onze Dipsy. We hebben ze meteen bij elkaar gezet en Dipsy vind het helemaal geweldig. Hij is nog nooit zo bewegelijk geweest. Is zich aan het uitsloven in de kooi. De nieuwe kleine man Mickey vind het ook allemaal prachtig. Nou we hopen dat dit zo goed blijft gaan af en toe pikken ze even naar elkaar maar dit schijnt normaal te zijn.
Foto's volgen nog  :-*

Samm

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst, dit is zeker een goeie beslissing geweest! Ben benieuwd naar de foto's die kleintjes zijn zo schattig :D

DobbyFloppy

Over het bijten. Dit is uittesten hoever ze kunnen gaan. Niet op reageren, heb hier ook een valkparkiet die af en toe wat bijtgraag is. Hij weet dat het niet mag en al helemaal dat ik niet bang ben voor zijn snavel.

En verder heel veel plezier met de 2 ;)
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

mariska538

Dankje wel. Gaat helemaal goed komen, had al ingelezen en ook gezien dat dit hoort. Rangorde bepalen. Maar ze doen nu helemaal niet meer pikken naar elkaar. Zitten samen te eten en spelen met hetzelfde speeltje ;)

DobbyFloppy

Het bijten in je vingers is ook uittesten hoever ze bij jou kunnen gaan ;)
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

mariska538

Ow ok dat wist ik niet. Dankje!
Al is Dipsy volgens mij wel een volhouder haha

mariska538

Hier een foto van onze nieuwe aanwinst Mickey :-*

Sonja

#28
Hallo Mariska,

Wat aan knapperd! :-*
Alleen is Micky geen mannetje, maar een jong popje.
Was Dipsy nu een manneke? Want dat ben ik even kwijt.
Als Dipsy een mannetje is, is er geen probleem.
Als Dipsy ook een popje is, kan dat wel problemen (gaan) geven, al is dat niet altijd het geval.
Soms gaan twee popjes ook goed samen, maar vaker niet.

Groetjes
Sonja

Sonja

PS Heb het topic over Dipsy teruggevonden en ik zie dat Dipsy ook een popje is:
http://forum.parkietenweb.nl/index.php/topic,30485.0.html

Er zijn wel mensen bij wie het wel goed bleef gaan met twee popjes.
Maar vaker hoor je dat het niet zo'n succes is.
Dus ik weet niet wat je nu wilt doen.....

DobbyFloppy

#30
Even een tip trouwens.
Zie dat jij een gele slijtstok erin hebt, deze stokken gaan wel slijten en zul je dus ook steeds moeten vervangen.
Hiervoor kun je beter onderstaande stokken gebruiken

http://www.zooplus.nl/shop/vogels/kooiuitrusting/roesten/73826

Deze stokken zullen niet gaan slijten, sommige dierenwinkels hebben deze stokken ook wel ;)

En ja ik denk ook dat je 2 poppen hebt.
Pas hiermee op want vroeg of laat wordt het vechten tot bloedens toe. In de meeste gevallen gaan 2 poppen niet samen slechts heel soms gaat het goed maar vaak niet. Ze kunnen gaan vechten, dit hoeft niet altijd.
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

mariska538

#31
Ik was er al bang voor, dat Mickey ook een popje is. Maar de man in de dierenwinkel zei nee het is echt een mannetje en toen ging ik weer twijfelen.
Nu doe ik hier helemaal niks aan. Ik ga niet de parkiet terugbrengen op dit moment. Heeft de laatste week al genoeg stress gehad. Tot nu toe gaat het goed en we zien wel wat er gebeurd.

Is het trouwens niet zo dat bij een jonge man al het wit om de oogjes te zien is? Ik dacht dat ergens te hebben gelezen???

We hebben in noodgeval altijd een tweede kooi, alleen is dit hier niet de bedoeling van. Maar ik ga niet op de feiten vooruit lopen ;).

Van die slijtstok weet ik maar op dat moment was er niks anders hier verkrijgbaar. Heb ook een echte purch stok in de kooi hoor.

Sara

Nee hoor, het tevoorschijn komen van het wit rond de oogjes (de irisring), heeft niets met het geslacht te maken.
Je hebt duidelijk een popje, maar dat veel dierenwinkels klanten voorliegen over het geslacht staat op dit forum al enorm vaak te lezen, dus dat verbaast me niets. Lijkt me dan ook een tip naar de toekomst toe om zelf even op te zoeken hoe je het onderscheid tussen de geslachten kan maken, voor je een huisdier gaat kopen, want dat is (zeker) bij grasparkieten meestal helemaal niet moeilijk.

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

mariska538

Ja baal hier ook wel van. En van mezelf dat ik ging twijfelen. Maar ja.....nu niks meer aan te doen. Nu zijn ze nog vriendelijk naar elkaar. :) Thanks voor de tips.

DobbyFloppy

Misschien een handige tip. Jonge man heeft paarsige/roze neusdop. Volwassen man blauwe neusdop.
Jonge pop lichtblauwe met witte neusdop. Volwassen pop bruine of witte neusdop.
Wat betreft de irisring deze verschijnt bij grasparkieten vanaf 3 maanden. In enkele gevallen iets later maar meestal vanaf 3 maanden
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

mariska538

Ik heb even zitten googlen en heb wel wat plaatjes gezien van jonge pop en jonge man.
Ik weet de kleuren wel als ze volwassen zijn maar ik twijfel nu weer of Mickey toch geen man is. Ziet er namelijk uit als op de foto......jonge man.

Dit heb ik van deze site, is wel erg handig:

http://www.parkietenvilla.nl/neusdop-bepaalt-geslacht-man-of-pop/

Samm

Ik weet nou niet of ik het licht blauw of paars moet vinden hahaha erg lastig hoor, maar ik neig toch meer naar de man..

Sara

@Samm: als je het hebt over de foto die Mariska in haar laatste bericht postte: daarvan is al geweten dat het een man is, dat is niet haar parkietje (staat erbij).

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Samm


mariska538

Nee klopt dat is niet mijn Pietje, maar wel dezelfde neusdop kleur. Dus ik wacht gewoon af wat het nu gaat worden :)