hoeveel bakjes nodig?

Gestart door MenMenM+, november 10, 2013, 23:14:00

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

MenMenM+

Hoi,

Binnenkort verwelkomen wij 2 grasparkietjes. Nu heb ik al veel antwoorden gevonden op het forum, maar mij is nog niet helemaal duidelijk hoeveel bakjes ik nu nodig heb voor 2 parkieten:
- zaadvoer (met gras- en onkruidzaden gemengd)
- eivoer apart
- maagkiezel en grit

Moet ik voor elk een eigen bakje voor bovenstaande ophangen?
Kunnen ze samen doen met 1 drinkdispenser?
Kunnen ze samen doen met 1 jodiumblok?
Leg je groente/fruit op een schaaltje op de bodem of moet je het met een wasknijper klemmen aan de tralies?
Mag je groenten/fruit ook aan een sateprikker rijgen (punt eraf uiteraard) en is dit vast te klemmen?

Bedankt en groeten,
Monique

Samm

Hoihoi!

2 eetbakjes voor ieder 1
1 drinkbakje is voldoende
1 blokje is voldoende, maar vaak zijn ze verpakt per 2 dus kan je ze ook beide ophangen uiteraard!
1 voor grit/maagkiezel, dit hoef je namelijk niet zovaak te verversen omdat het niet over datum
gaat, dus apart van het eivoer dat in een apart bakje.
Voor groente en fruit moet je even kijken wat je grasjes het fijnst vinden, de 1 vind het fijner in het zelfde vertrouwde bakje als het zaad, de ander vind een wasknijper leuk omdat ze het dan tevens zien als speelgoed. Met een sateprikker zou ik niet doen, ook al haal je de punt eraf, als je ermee over de hand wrijft is het alsnog scherp en een naar gevoel dus dat zal voor je grasjes dan ook zo zijn.
Schaaltje kan je ook proberen, maar als je dit op de bodem van de kooi zet, kunnen ze er dus op poepen.

Hopelijk heb je hier iets aan!

karin v h

Wat leuk 2 parkietjes in jullie gezinnetje.
Ik zou persoonlijk 2 bakjes zaad ophangen en 1 waterdispencer.
2 kleine snoepbakjes eikrachtvoer
1 ik heb een wat hoog bakje (soort emmertje) hangen voor de grit, wat ik gewoon aanvul of vernieuw.
1 jodiumblok is voldoende
Ik doe het groenvoer altijd met een wasknijper door de tralies steken met een wasknijper vastzetten.
Als ze los zijn zet ik een deksel van een magnetronschaal op de kooi et allerlei verse groente maar soms eten ze daarvan maar soms ook niet.
Ik ben bang dat ze die sateprikkers erg gaan versplinteren ik weet niet of dat goed hout is mij mij eten ze de wasknijpers ook op!

Ik denk dat ik alle antwoorden heb gegeven, je kunt ook nog een badje aan de kooi hangen met wat groente erin.
Succes en veel plezier.

Samm

Ik heb plastic wasknijpers! Die krijgen ze niet kapot en ik heb er altijd een paar extra inhangen als speelgoed, ze gaan er helemaal tekeer tegen haha, misschien een idee voor jou karin? Vind het ook wel een leuk gezicht al die kleurtjes :D

karin v h

Samm, ik weet niet of houtenwasknijpers slecht zijn.
Onze stukjes zijn met 10 seconden verschil geplaatst maar ze lijken op elkaar! Geen grote verschillen! ;)

Parkieten-Freak

Ik zou voor houten wasknijpers gaan omdat het hout natuurlijk en onbewerkt is.
Plastic kan ook, mits de parkieten er niet aan gaan knagen. Als ze dat wel doen, is het niet uit te sluiten dat ze toch wat plastic binnen krijgen.


Samm

Ja klopt daar ben ik het mee eens! Maar dat is hier niet zo, ze sjorren ze gewoon heen en weer en dan hoe meer geluid hoe beter.

MenMenM+

Dank jullie wel, wat fijn dat jullie ons verder helpen. Ik hoop straks ook met onze ervaringen anderen te kunnen helpen. Ik vrees dat ik voorlopig vooral veel zal vragen...

Super, ik kan er mee verder!

Hartelijke groet,
Monique

karin v h

Monique als wij jou kunnen helpen met vragen dan roep ze maar en met de zoekfunctie kun je ook heel veel vinden.
Heel veel plezier met je parkietjes. ;)

MenMenM+

Bedankt Karin!

Ik heb misschien nog een leuke aanvulling: er zijn ook metalen 'sateprikkers', die je op de bbq gebruikt, die zijn misschien wel te gebruiken. Ik weet nog niet hoe ik dit zou vastmaken, maar daar verzinnen we wel wat op.

groetjes,
Monique

Sonja

#10
Dit zou ik toch niet aanraden, vogels kunnen er een metaalvergiftiging van krijgen, zie o.a. dit topic:

http://forum.parkietenweb.nl/index.php/topic,24123.msg135300.html#msg135300


Groetjes
Sonja

(Opgelost ;) Typ-griepje?  ;D )

DobbyFloppy

#11
Ferplast heeft ook speciale voerklemmen. Kan ze niet zo snel vinden nu, maar ik weet dat ze deze per 2 verkopen
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Kleintjes

Bij diverse webshops en dierenwinkels, kun je fruitprikkers krijgen. Deze zijn niet giftig en 't hout is met levensmiddel verf gekleurd.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses