Valkje bij koppel

Gestart door Rvg93, november 07, 2013, 14:09:46

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rvg93

Hoi mensen,

Mijn 2 vogels zijn een geweldig koppel en ik heb pas geleden een nieuwe kooi aangeschaft.
Omdat er nu zoveel ruimte is en mijn vriendje al een tijdje belangstelling heeft voor valkparkieten willen we er graag een jong valkparkietje bijzetten.
Eventueel kan ik hem tijdelijk in de kleinere kooi doen zodat ze aan elkaar kunnen wennen.

Of is dit totaal geen goed idee?

Samm

Grasparkieten zijn veel dominanter dus het kan zijn dat het valkje geen leven heeft, maar 100% zekerheid heb je nooit het kan ook goed gaan.
Als je perse een valkje wil, neem er dan 2 want ook dit zijn groepsdieren er hoor je er dus minimaal 2 te houden.
Ik zou van te voren een kooi kopen waar ze in kunnen blijven, als het niet goed gaat met de grasjes, hebben elk een eigen plek.
Valkjes hebben wel een grote kooi nodig dan grasjes, omdat ze immers een stuk groter worden en veel meer ruimte nodig hebben.

ik hoop je hiermee te helpen, en dat je,je goed voorbereid op deze combinatie samen :)

DobbyFloppy

Beter kun je valkjes inderdaad apart houden. Ook samen vliegen raadt ik niet aan. Mijn grasparkiet jaagde mijn valkparkieten op. Er is er 1 zo bang voor geworden dat ze sindsdien apart leven.

Ook raken mijn valken in paniek van de grasjes omdat hun een stuk sneller zijn. Valkjes zijn ook wat sulliger. Laten makkelijker over zich heen lopen en grasjes zijn dan heel wat heldhaftiger. Krijg hier rare blikken als mijn pucky de kamer in vliegt terwijl ik voer voor alle vogels klaarmaak
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13