Erop of eronder

Gestart door Marc1209, november 07, 2013, 09:29:22

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marc1209

Vanmiddag is het zover. We brengen Nemo naar de dierenarts. Morgen wordt zij geopereerd en het kan nog twee kanten op.

Nemo heeft al een tijdje last van weinig lucht en kan haar ontlasting niet zo goed kwijt doordat er iets in haar lijfje opgezet is en meerdere organen wegdrukt. Ze is al twee keer op de foto gegaan, heeft diverse hormooninjecties gehad, maar daar waren de organen niet te onderscheiden. Het bloed en de ontlasting vertoonden geen afwijkende waardes, een ontsteking aan of niet goed functioneren van een orgaan werd uitgesloten.

De VA heeft een sterk vermoeden dat er in de baarmoeder van Nemo een onvolgroeid ei zit die ze door calciumgebrek niet verder kan ontwikkelen. Tweede optie is een tumor.

Morgen wordt ze gesteriliseerd, ten minste, dat is de bedoeling. Tevens kan de VA dan zien wat het wel is. Als het een ei is wat in de weg zit zijn we heel erg blij, ze moet dan nog wel de narcose overleven, maar daar heb ik alle vertrouwen in. Als het toch een tumor is moeten we haar laten slapen :'(

Duimen jullie met ons mee?

Samm

Ik duim met jullie mee, heel veel succes en beterschap alvast!

Sonja

Oei, wat een ontzettende moeilijke situatie is dat zeg, waar jullie en kleine Nemo in zitten.... :(
Mijn duimen draaien hoor, ik wens jullie heel veel sterkte en ik hoop van harte dat het goed gaat komen met Nemo...

karin v h

Jeetje wat een zware ingreep voor zo'n klein vogeltje.
Heel veel sterkte, ik duim mee.

Iris7

Groetjes van Lotje en Sjakie!
Welterusten Moppie (22-12-2012).
Slaap zacht Sproet (16-01-2013).
Dag lieve Fluffy (12-03-2013).
Rust zacht Kareltje (20-08-2013).
Doei Pip, Sjakie mist je (04-08-2014).

Loeky

Heel veel sterkte en we hopen dat het goed komt!
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

Marc1209

Bedankt iedereen, ben toch wel een beetje zenuwachtig vandaag...

Het is gewoon scheef, gisterochtend was ze nog actief met fluiten enzo, en dan zou het zomaar kunnen zijn dat ze vanmiddag blijft slapen.... :'(

Aan de deskundigheid van de artsen twijfel ik niet, zij hebben onze vorige vogel ook ontzettend goed geholpen. Nog 5 uurtjes wachten...


Loeky

Dat kan ik mij voorstellen. Veel sterkte en jij hebt in ieder geval het beste gedaan voor Nemo.
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

Jippie

Jeetje Marc, ik kan me helemaal voorstellen hoe je je voelt, heb ongeveer hetzelfde meegemaakt... Ik ga ontzettend voor je duimen!

Groetjes, Ilse
Toeter en Dafne!

Sara

#9
Ik heb voor Nemo geduimd. Ben nu ontzettend benieuwd hoe het gegaan is, ik hoop op goed nieuws!

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Loeky

Ook ik ben reuze benieuwd hoe het met Nemo is!
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

Marc1209

Sorry dat ik niet meer gereageerd heb, geen nieuws is meestal goed nieuws

Maar de operatie is uitgesteld. Omdat ze beste grote hopen ontlasting heeft laten lopen vlak voor de operatie durfden de artsen het niet aan als de darmen nog relatief vol zaten. Dan zou de kans groter zijn om ze te raken dan dat ze leeg zouden zijn. Nu even een weekje laxeermiddel geven en dan kijken we weer verder.

Ze zit nu thuis in een aparte kooi, wel naast haar vriendjes en ze zit nog steeds af en toe bol, maar wel een stuk minder. Vanmiddag zou ik weer even met de arts bellen om te kijken hoe het er voor staat en of we een nieuwe afspraak kunnen maken voor de operatie.

Dus wordt vervolgd....

Kleintjes

Zou 't misschien kunnen zijn dat Nemo verstopping heeft (gehad)?

We duimen nog steeds dat alles goed komt.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Marc1209

Ja, dat is ook nog optie zei de dierenarts, nu is het even aankijken hoe het laxeermiddel aanslaat en of ze minder benauwd wordt.

Kleintjes

Daar zat ik namelijk aan te denken toen je schreef dat je ze grote hoopjes maakt en zich nu iets beter voelt.
Ken 't gevoel zelf ook :S
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Loeky

Wat fijn dat Nemo waarschijnlijk niet geopereerd hoeft te worden :)
Hoe is het nu met Nemo?
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

Marc1209

Ze is nog wel benauwd, we moeten deze week even aankijken met het laxeermiddel. Dan besluiten we eind van de week of ze nog in aanmerking komt. Misschien is een rontgenfoto nog een optie.

Sonja

Heel veel sterkte met Nemo!
Ik hoop dat ze weer helemaal op mag knappen.
Veel beterschap voor haar gewenst.

Marc1209


Marc1209

Nemo is gister toch geopereerd. Dat was maar goed ook want ze had allemaal eidooiers in haar legapparaat. Sommige waren al verkleefd zei de dierenarts. Ze heeft uiteindelijk een lange operatie ondergaan, de arts heeft ongeveer 2x2cm aan eidooiers uit Nemo gehaald. Ze is nog wel wakker geworden uit de narcose, maar na 3 uur is ze helaas toch overleden :'( :'( :'(

De arts zei wel dat de operatie noodzakelijk was, als we die niet hadden gedaan had ze op een gegeven moment niet genoeg lucht meer gekregen en was ze een akelige dood gestorven.

Ze heeft een mooi plekje in de tuin gekregen, vlak bij Kippie, haar vriendinnetje

Samm

Aaaah heel erg veel sterkte! Je hebt gedaan wat je kon!

Sonja

Ach wat vreselijk dat het allemaal uiteindelijk toch niet heeft mogen baten...
Wat een verdriet zul je hebben om het verlies van je mooie, lieve Nemo. :(

Heel veel sterkte bij het verwerken van het verlies van je kleine lieverd.

Groetjes
Sonja

Loeky

Wat verdrietig nieuws Marc. Heel veel sterkte gewenst en je hebt gedaan wat het beste was voor Nemo.
Wat een mooie foto van Nemo.
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

Marc1209

Citaat van: Loeky op november 22, 2013, 11:06:17
Wat verdrietig nieuws Marc. Heel veel sterkte gewenst en je hebt gedaan wat het beste was voor Nemo.
Wat een mooie foto van Nemo.
Ze was heel fotogeniek! :)

En ze was heel erg sterk, in zo'n klein lijfje zo lang met de eidooiers rondvliegen. Helaas niet sterk genoeg om de operatie te overleven. Ze heeft denk ik weinig pijn gehad, ze is vlak na het toedienen van de pijnstillers ingeslapen.

Was wel even moeilijk om haar in een doosje op te halen bij de dierenarts  :'(

karin v h

À goh, heel veel sterkte kan mij voorstellen dat het dan moeilijk is om jouw lieve parkietje op te halen in een doosje.
Nogmaals sterkte met het verlies. Fijn dat zij een mooi plekje in de tuin heeft gekregen.

Iris7

Wat jammer nou toch! Heel veel sterkte met het verlies van Nemo.
Groetjes van Lotje en Sjakie!
Welterusten Moppie (22-12-2012).
Slaap zacht Sproet (16-01-2013).
Dag lieve Fluffy (12-03-2013).
Rust zacht Kareltje (20-08-2013).
Doei Pip, Sjakie mist je (04-08-2014).

LindaMouw

Oh wat vreselijk voor je......Heel veel sterkte

Sara

Heel jammer dit nieuws... :( Veel sterkte met het verlies.

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Kleintjes

Ook namens ons sterkte met 't verlies van de mooie Nemo.

Je hebt 'n verstandige beslissing genomen, helaas is 't gegaan zoals gehoopt maar toch; je hebt gedaan wat je kon. Ze heeft 'n warm en liefdevol thuis gehad.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses