popje in nestblok

Gestart door cilia 1961, november 02, 2013, 18:39:21

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

cilia 1961

hallo ik heb een vraagje

ik heb 5 gras parkieten
in een binnen volliere
3 man 2 popjes
nou is een van popjes al een paar dagen in en uit het nest blok aan het gaan
ik hoor haar krabben aan de bodem van het nestblok

wat is dit waarom doet ze dit
ik heb nog nooit kleintjes gehad van hun dus heb geen idee

wie kan mij zeggen wat dit betekent

Sara

Dit kan betekenen dat ze het blok aan het klaarmaken is om te broeden. Je vraag klinkt alsof je helemaal niet op de hoogte bent over broeden, dus waarom heb je dan een blok op te hangen? Ik hoop dat je weet waar je mee bezig bent en als dat nog niet zo is, dat je als de bliksem informatie over het kweken met parkietjes gaat verzamelen en lezen en ervoor zorgt dat je alles in huis hebt wat nodig is.
Ik hoop ook dat je meer dan één broedblok hebt ophangen, want je moet altijd één blok meer hebben dan dat er koppeltjes zijn (in jouw geval dus 3 als je twee koppeltjes hebt). Deze broedblokken moeten even hoog hangen. Het zou ook kunnen dat je je mannetje dat overblijft gaat moeten scheiden van de koppeltjes want het kan dat hij zich gaat moeien met een nestje en daar problemen van komen (er komen lang niet altijd problemen van, maar het kan).

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Kleintjes

Ik sluit me volledig aan bij Sara; zo te lezen heb je nog heel veel te leren en uit te zoeken.

Haal alsjeblieft dat nest blok weg voordat je dadelijk ergens mee zit en je geen raad weet.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

cilia 1961

ik heb het blok al weg gehaald
ik wil geen kleintjes