Kleurslag van mijn parkietjes?

Gestart door Audrey, november 02, 2013, 11:44:38

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Audrey

Hallo,

ik zou graag eens weten welke kleurslag mijn drie schatjes hebben.
Bij Toby twijfel ik ook nog over het geslacht.

Ik kan niet alle foto's in dit bericht zetten aangezien je er maximum 5 kunt toevoegen, daarom zet ik drie berichten onder elkaar. 1 berichtje per vogel dus, dat is waarschijnlijk iets overzichtelijker.

Hieronder zie je Croky, hij is 7 jaar oud en een mannetje.

Audrey

Dit is Toby, bij ons sinds 10 augustus en was toen 8 weken oud. We dachten dat het een mannetje is, maar ik begin te twijfelen. Hij is fijner gebouwd dan de andere twee. Zazou (ons popje die in augustus overleden is) had dezelfde lichaamsbouw.
Ook rond zijn neusgaatjes is het ene keer wat lichter dan de andere keer. Tijd zal het uitwijzen, maar misschien hebben jullie wel een idee?

Audrey

En hier zie je Sky, onze nieuwste aanwinst. Hij is bij ons sinds woensdag.
Ik heb al een idee over de kleurslag, dankzij de kweker, maar ik wil nog even niets verklappen om jullie niet te beïnvloeden.  ;)

Zijn neusdopje is al erg blauw, die van Toby (ong. 4,5 maand oud) is nog steeds paarsig en toen Croky pas bij ons was, heeft ook nog een eindje een paars neusdopje gehad.

Zo, jullie kunnen ze alle drie bekijken, ik ben benieuwd wat jullie denken!
Als er andere foto's nodig zijn, zeg maar, ik ben altijd bereid om een fotoshoot te houden  ;D

Sonja

Ik zou zeggen dat Toby een mannetje is.

Van kleurslagen heb ik weinig verstand, dus dat laat ik aan de anderen over.

Samm

Ik weet het niet 100% zeker hoor :)

Crocky: grijs of misschien opaline grijs
Toby: cinnamon kobaltblauw
Sky: grijsvleugel hemelsblauw

Goeie duidelijke foto's gemaakt, en wat zijn ze schattig :D

ParkietHaarlem

Het zijn alle drie mannetjes. De lichaamsbouw van een grasparkiet zegt helemaal niets over het geslacht.

Crocky = Grijs Opaline
Sky = Hemelsblauw Opaline Witvleugel (zowel lichaamskleur: hemelsblauw, als wangvlek zijn op volle kleursterkte).

De foto van Toby heeft een slechte kleur intensiteit. Is hij nou grijs of blauw?

Ik denk dat Toby grijs is. Gewoon Grijs met een lichte melanine reductie in zijn vleugels.


Audrey

Dat van de lichaamsbouw dacht ik, maar ik was het niet 100% zeker. Bedankt voor de verheldering.

Maakt dat van Sky een regenboogje?

Ik probeer nog een betere foto te nemen van Toby. Dat zal voor morgen zijn, nu is het alweer te donker.  :)
Ik het idee dat hij het moeilijkst op foto te vangen is. Croky ziet er meestal min of meer hetzelfde uit op foto, maar Toby kan er heel anders uitzien.


Samm

Nee Sky is geen regenboog, die zijn er heel anders uit :)

Sara

Sky is inderdaad geen regenboog. In dit topic staat een foto van een grasparkiet met de kleurslag regenboog: http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=7275.0

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Audrey

Ik had dit topic en de foto ook gezien en wat rondgelezen op internet, omdat de kweker zei dat ze had gehoord dat ze regenboogjes had, maar ze kende er zelf niet genoeg van. Maar de vogel op de foto is toch niet zoals alle regenboogjes er uit zien? Want dan staan er maar weinig juiste foto's op het wijde web  ;)

Wat ook in het topic staat, en wat ik op veel sites vind is:
"De regenboog is een combinatie van opaline, witvleugel, geelmasker en de blauwfactor."
Soms is er ook sprake van spangle, maar ik snap niet helemaal wat dat precies betekent.

Samm

Sommigen zien er ook anders uit inderdaad, ik zal proberen een foto van een kennis toe te voegen die ook een regenboog heeft, en dan betreft het de linker.

Die kleurslagen waar je het over hebt dat weet ik niet.. Maar wat ik wel weet is dat een regenboog echt een mengelmoes is, het kan ook zijn als je met regenboogjes fockt dat er geen regenboogjes uit komen maar kleuren die hun helemaal niet bezitten, er is iemand hier in Deventer die fockt met 2 regenbogen om violet en blauw te kunnen krijgen, terwijl de ouders groen met geel zijn, je kan er volgens mij geen vinger op leggen.