Bleekselderij

Gestart door Taz, oktober 25, 2013, 13:17:27

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Taz

Hoi allen,

Mijn parkietjes, die lusten niet zo veel... Ze komen vaak  niet verder dan 'het slablaadje met de rode steel' een spinazieblaadje en als het meezit vinden ze broccoli lekker. Maar eigenlijk is het veel leuker om de broccoli uit het voerbakje te mikken...

Pas geleden had ik wat bleekselderij over. Touwtje er door gehaald en in de kooi gehangen. Een dag later, was het op!

Mijn parkietjes, die op de grens van tam-zijn zaten komen wild-hysterisch aanvliegen wanneer ze de bleekselderij zien. Niets weifelend op de hand stappen bij het slablaadje of de trosgierst, nee, volle vaart er op af!

En nu, na 2 1/2 jaar 'niet-tamme-parkietjes' klimmen ze sinds een dag over me heen... zelfs zonder de bleekselderij

Maar dan de vraag... Hoe vaak mag ik de bleekselderij geven? Ik weet dat het bij mensen een vochtafdrijvende werking heeft....

Groetjes
Tanja



Sonja

Hallo Tanja,

Ik geef meestal van groenvoer, fruit etc. zoveel als ze in ongeveer een half uurtje op kunnen eten, daarna haal ik het weg.
Ook al omdat het er niet frisser op wordt naarmate het er wat langer hangt.
Het is altijd beter om van verschillende dingen een klein beetje te geven, dan van 1 soort heel veel.

Groetjes
Sonja