engelse parkieten kanariezaad?

Gestart door Ayurveda, oktober 23, 2013, 20:52:56

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ayurveda

Hallo

Ik las ergens anders dat het belangrijk was dat engelse grasparkieten kanariezaad zouden krijgen...

Klopt dit?

Kleintjes

Kanarie zaad is gewoon 'n zaadsoort dat in bijna elke mengeling te vinden is, dus wat er zo bijzonder aan zou moeten zijn ?
Verder zou ik toch echt 'n mengeling voor parkieten aanraden, Engelse parkieten zijn immers de 'grote' grasparkieten en geen kanaries.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Ayurveda

Ja het ging er ook om dat ze bij het gewone parkietenzaad nog kanariezaad moesten hebben.
Had dit zelf nog nooit gehoord en die van mij krijgen gewoon parkietenzaad.  Heb wel een kanarie gehad en daar nog zaad van dus ik dacht al anders zal ik dat er is een beetje door doen...

karin v h

Ik weet wel dat ze parkietenzaad mengen met een klein deel onkruidzaad. Kanariezaad is voor mij ook nieuw. Hier heb ik er een engelse bij en die eet gewoon pellets!

DobbyFloppy

Ik heb een 5 kilo zak onkruidzaad wat ik meng met mijn voer. Omdat ik meerdere parkieten (6 valken en 2 grasjes) heb bestel ik altijd een 20kg zak parkietzaad. Deze vul ik zelf verder aan met de benodigde vitaminen inclusief mix parkietzaad uit de dierenwinkel. Maar onkruidzaad volstaat wel. Ik heb zelf een zak van 5kilo bij pets place gehaald
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13