wat voor bodembedekking?

Gestart door marieannejeff, oktober 23, 2013, 10:36:19

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

marieannejeff

hallo,

Wat voor bodembedekking hebben jullie in de kooi? Wij eerst schelpenzand, daar bleek ik niet zo goed tegen te kunnen. Nu beukensnippers, alleen Pikkie vind het super leuk om dat in zijn snaveltje te pakken en het eruit te gooien. Dus heb steeds alles onder de snippers liggen. Ik heb er nu alleen een krant in liggen. Is dat erg????

Sonja

Als je zorgt dat je parkiet niet van de krant knabbelen kan (drukinkt is giftig), en als je zorgt dat hij wel grit en maagkiezel tot zijn beschikking heeft, kun je wel een krant op de bodem leggen.
Maar je zou ook nog eens kunnen zoeken naar andere bodembedekkers.

Er is al veel geschreven over dit onderwerp, even "bodembedekking" intypen bij de zoekfunctie en je vindt diverse topics die hierover gaan, o.a. deze:

http://forum.parkietenweb.nl/index.php/topic,28028.msg157245.html#msg157245

karin v h

Ik heb ook beukensnippers. Anders moet je eens kijken want er zijn 3 soorten in de beukensnippers. Heel grof, grof en fijn.
Of je zou eens kunnen kijken naar blanko keukenpapier misschien is dat een optie.
En wat Sonja zei 'neus eens rond op het forum'. Succes.

DobbyFloppy

Je hebt ook kooien met een opvangrand. Is dat dan geen optie? Ik heb een kamervoilere met opvangrand maar ik zelf gebruik deze eigenlijk niet.
En tja een van mijn valkjes komt altijd op de lade zitten wanneer ik deze verschoon. Dan gaat hij ook beukensnippers eten.

En misschien een idee een knaagstang van hout. Dit ken misschien ook een knaagbehoefte zijn of misschien wel verveling
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

karin v h

Bij mij knagen ze ook heel veel aan hout, alles wat hout is moet kapot. Ik knijp witlof enzo ook vast met wasknijpers deze hebben ook geen lang leven hier.
Anders is misschien een optie om een stukje kippengaas over de beukensnippers te leggen maar ja dan moet je de uiteinden wel goed afvijlen ivm scherpe punten.
Maar inderdaad wat DobbyFloppy zegt geef ze eens wat houten speelgoed of wat wilgentakken. ;)

LindaMouw

Je kunt ook  stukken plexiglas nemen en die tegen de onderkant van de kooi zetten, dan kan hij er minder makkelijk dingen uit gooien. Ook kun je nadenken over corbo als bodem bedekking. Ik heb ook wel eens wat zooi op de grond liggen, maar och dat hoort er gewoon bij. :)

Pixelsan

Beukensnippers vind ik prima werken.
Nu ligt er een heel fijn soort in, dat waait al uit de kooi als ze druk doen, dus dat vind ik niks....maar de normale vind ik prima werken, veel minder zooi als schelpenzand....