Parkiet weggevlogen

Gestart door Kaskovic, oktober 21, 2013, 17:46:02

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kaskovic

Sinds april had ik 2 parkieten aangeschaft deze 2 had ik opgehaald in Oosterhout: http://www.parkieten-oosterhout.nl/index.php
Afgelopen zaterdag is onze parkietje weggevlogen :'( :'( :'(, ik probeerde met m'n hand naar binnen en een parkietje vloog eruit en ging gelijk naar buiten, ik heb de kooi dichtgemaakt en ben meteen naar buiten gegaan, ik heb hem niet kunnen vinden dit was ongeveer om 4 uur gebeurd ik heb tot half 6 zitten zoeken daarna heb ik een advertentie geplaatst op marktplaats. Ik ben er zelf best wel kapot van omdat ik m'n parkietje in de steek heb gelaten, later op de avond rond 7 uur ben ik weer een uur gaan zoeken en dit ging allemaal best moeilijk omdat ik vandaag een toets had waarvoor ik moest leren, zondag ben ik weer op pad gegaan en had ik nog 1 uur gezocht, helaas heb ik hem niet kunnen vinden en ik vrees voor het ergste. M'n andere parkietje maakte heel veel zoekgeluiden ik heb hiervoor contact opgenomen met Peter van Parkieten Oosterhout en die heeft me wat tips gegeven.

Peter zelf heeft geen parkietjes op dit moment maar pas over 6 weken wat mij veelte laat lijkt.

Ik heb zo snel mogelijk een jonge tamme parkiet nodig, en het liefst van maximaal 3 maanden oud zodat ik hem zelf nog tam kan maken.

Ik heb via Marktplaats gezocht ook al wou ik dit niet maar helaas zit er niks tussen. Het liefst zou ik er eentje willen bij een hobbykweker in de buurt van Boxtel max. 40 km.

Kleintjes

Hoe is je parkiet naar buiten kunnen gaan? Had je 'n deur of raam open? Zo ja, dan is dit (helaas ten onkoste van de parkeit) 'n pijnlijke les geweest.

Ik zou eerst eens posters in de buurt hangen en bij de lokale winkels. Ook posten op de site van Amivedi.

De leeftijd om 'n parkiet tam te maken is totaal onbelangrijk, 't *geduld* dat jij hebt is belangrijker. Jij bent immers degene die 't geduld moet hebben om je gevleugelde vriend tam te maken, niet omgekeerd (karakter van de vogel speelt uiteraard wel mee, maar dat is niet leeftijd-gebonden.)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Kaskovic

Citaat van: Kleintjes op oktober 21, 2013, 17:58:11
Hoe is je parkiet naar buiten kunnen gaan? Had je 'n deur of raam open? Zo ja, dan is dit (helaas ten onkoste van de parkeit) 'n pijnlijke les geweest.

Ik zou eerst eens posters in de buurt hangen en bij de lokale winkels. Ook posten op de site van Amivedi.

De leeftijd om 'n parkiet tam te maken is totaal onbelangrijk, 't *geduld* dat jij hebt is belangrijker. Jij bent immers degene die 't geduld moet hebben om je gevleugelde vriend tam te maken, niet omgekeerd (karakter van de vogel speelt uiteraard wel mee, maar dat is niet leeftijd-gebonden.)
De deur stond niet helemaal goed dicht m'n moeder ging naar de schuur en de deur ging met een klap open.
Ik zat met m'n hand in de kooi en m'n parkiet vloog er onder door weg, meestal blijft ie gewoon in de kamer zitten maar dit keer was ie weg, ik ben bang dat ie het niet overleefd heeft en dit doet ontzettend pijn omdat ik voelde dat ik een band had met de vogel, op die dag zat het ook nog te regenen ik ben bang dat het over is.

Kleintjes

Als je niet niet zoekt, rond vraagt en geen posters ophangt zul je nooit 'n "goed" gevoel krijgen. Als je alles uit de kast haalt om te zoeken en 't levert niets op, dan heb je tenminste je best gedaan - dat is 'n beter gevoel dan gewoon niets te doen.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Kaskovic

Citaat van: Kleintjes op oktober 21, 2013, 18:17:33
Als je niet niet zoekt, rond vraagt en geen posters ophangt zul je nooit 'n "goed" gevoel krijgen. Als je alles uit de kast haalt om te zoeken en 't levert niets op, dan heb je tenminste je best gedaan - dat is 'n beter gevoel dan gewoon niets te doen.
Ik heb posters opgehangen in mijn buurt, weet je misschien waar ik het beste kan zoeken, ik bedoel bomen etc.?

Samm

Hou dierenwinkels en eventueel asiel in de buurt in de gaten, het wil nog wel eens gebeuren dat mensen gevonden vogels daar naartoe brengen.

Hoge bomen inderdaad, parkieten zitten graag hoog!

Heel veel sterkte en succes, dit moet erg pijnlijk zijn voor je!

Kaskovic

Citaat van: Samm op oktober 21, 2013, 18:40:29
Hou dierenwinkels en eventueel asiel in de buurt in de gaten, het wil nog wel eens gebeuren dat mensen gevonden vogels daar naartoe brengen.

Hoge bomen inderdaad, parkieten zitten graag hoog!

Heel veel sterkte en succes, dit moet erg pijnlijk zijn voor je!
Bedankt voor uw begrip heeft men nog andere tips, wat moet ik doen met de eenzame vogel die zelfs met moeite nu op m'n hand komt zitten en als ik hem uit z'n kooi laat komen dan vliegt ie iedere keer naar ons raam toe en dan praat ie wel even tegen de raam.

Samm

Hij praat tegen het raam omdat hij waarschijnlijk zich zelf ziet, en dus denkt dat er een andere vogel zit.
Ik raad je aan zo snel mogelijk een vriendje te halen voor hem.
Je kan bij een asiel een vogeltje halen, zodat zo'n vogeltje een 2e kans krijgt, dit hoop je immers ook voor het vogeltje wat bij jou is weggevlogen, als je hem niet terug vind en een ander hem vind.

Kaskovic

Heb je eventuele kwekers in Noord Brabant waar ik nu iets kan krijgen?

Samm

Nee ik ben daar niet bekend!

Maar de meeste kwekers zijn gestopt hoor, het is nu te koud om te kweken.

Kaskovic

Citaat van: Samm op oktober 21, 2013, 20:22:44
Nee ik ben daar niet bekend!

Maar de meeste kwekers zijn gestopt hoor, het is nu te koud om te kweken.
Parkieten Oosterhout heeft al wat parkieten maar die mogen pas over 4 weken weg wat voor mij te lang is.

DobbyFloppy

Even een tip misschien kun je de vermiste parkiet even aanmelden bij amivedi. Dit is gewoon gratis
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Kaskovic

Citaat van: DobbyFloppy op oktober 21, 2013, 20:36:42
Even een tip misschien kun je de vermiste parkiet even aanmelden bij amivedi. Dit is gewoon gratis
Zojuist een melding gedaan hoop dat het helpt!

Kleintjes

Citaat van: DobbyFloppy op oktober 21, 2013, 20:36:42
Even een tip misschien kun je de vermiste parkiet even aanmelden bij amivedi. Dit is gewoon gratis

Dat adviseerde ik ook al..

Citaat van: Kaskovic op oktober 21, 2013, 20:33:47
Parkieten Oosterhout heeft al wat parkieten maar die mogen pas over 4 weken weg wat voor mij te lang is.

Heb dan maar gewoon geduld. De meeste kwekers hebben geen jongen meer omdat het seizoen vorbij is...
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Kaskovic

Bedankt vooe jullie hulp ik ben jullie eeuwig dankbaar, ik heb er een gevonden die best betrouwbaar is, de parkietje is 10 weken oud, ik haal hem dit weekend op ook is ie handtam opgevoed en zijn z'n veren geknipt
Ik zou nog wel willen weten of ik een aparte kooi moet kopen voor hem of kan ik hem gelijk erbij doen?

Kleintjes

Citaat van: Kaskovic op oktober 22, 2013, 12:34:55
.....op ook is ie handtam opgevoed en zijn z'n veren geknipt

Dat zou voor mij de reden zijn 't vogeltje juist NIET te halen, arm diertje... Maar goed, ik ben jou niet en jij mij niet.

'n Tweede kooi is altijd handig om te hebben, ik had voorheen 3 reserve kooien (2 grote en 1 kleine, helaas is 1 grote kapot gegaan..). Er kan zich altijd wat voordoen dat je 'n extra kooi nodig hebt, al is 't maar om je eigen kooi eens grondig af te soppen of te vervangen ;)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Samm

Je ene parkietje kan wel vliegen, de ander moet erachteraan rennen, heb het zelf meegemaakt heb er 1 opgevangen en wist niet dat die geknipt was, het brak mijn hart om hem zo te zien! Je moet het uiteraard zelf weten maar ik snap niet dat mensen hier bewust voor kiezen, van een kind snij je de benen ook niet af.

DobbyFloppy

Dit is juist gevaarlijk voor een parkiet omdat hij zichzelf ernstig ken verwonden. Handtam geloof ik ook niet juist omdat de veren geknipt zijn. Veel kwekers doen dit zodat een parkiet niet ken wegvliegen, in dit geval blijft een parkiet dan bij je zitten omdat hij niet anders ken en dus niet uit vertrouwen.
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Kaskovic