Arme kleine Dobby!

Gestart door DobbyFloppy, oktober 17, 2013, 20:01:06

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

DobbyFloppy

Mijn lieve kleine vrolijke en nieuwsgierige meisje is vanavond op afschuwelijke wijze aan haar eind gekomen. Mijn kat heeft haar helaas te pakken gekregen gelukkig leeft pucky nog die nog herstellende is.
Maar toch komt dit als een klap in mijn gezicht. Ruim 7 jaar is ze gelukkig bij mij geweest.

Ik heb haar toen gekozen als het leuke eigenwijze parkietje met een totaal eigen willetje.
Ze is nog nooit ziek geweest en ze was een parkiet om vrolijk van te worden. Kroop het liefst in gaten waar ze niet in kon.

Ik hoop dat ik in de toekomst nog een partner voor pucky mag maar hij gaat voor nu bij mijn valkjes.
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

elisekuijpers

Wat jammer dat jouw grasje zo aan haar eind is gekomen.
Sterkte ermee. :'(

DobbyFloppy

Het voelt ook echt als een klap in mijn gezicht
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Iris7

Wat erg! Heel veel sterkte!
Groetjes van Lotje en Sjakie!
Welterusten Moppie (22-12-2012).
Slaap zacht Sproet (16-01-2013).
Dag lieve Fluffy (12-03-2013).
Rust zacht Kareltje (20-08-2013).
Doei Pip, Sjakie mist je (04-08-2014).

karin v h

Ja een kat is toch een roofdier vroeg of laat kan het fout gaan. Ik vind het ongelofelijk triest dat jouw parkietje zo aan haar einde moet komen.

LindaMouw

Wat triest, heel veel sterkte.

Parkieten-Freak

Ook namens mij veel sterkte. Erg triest dat je parkiet dit is overkomen.
We kunnen er op het forum helaas niet genoeg voor waarschuwen. Vroeg of laat gaat het gewoon heel erg fout.  :-[


DobbyFloppy

Bleek dat de tussendeur beneden openstond terwijl k heel even buiten was.
Mijn kat is gisteravond de hele avond genegeerd door mij en mijn vriend want ze wist dondersgoed dat ze niet eens boven mocht komen. Ook als ze aandacht zocht hebben wij haar gisteravond gewoon weggedrukt. Vondst ze niet leuk maar ze wist echt wel dat ze fout zat. Ze is het met name ook niet van mijn partner gewend dat ze geen aandacht kreeg hij is normaal wat makkelijk wat dat betreft.

Maar er komt zekers een nieuw dier
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Sonja

Veel sterkte met het verlies van je parkietje, ik vind het echt verschrikkelijk dat het diertje zo aan zijn einde is gekomen....

Je kat kun je m.i. hier niet voor straffen, zij heeft haar instinct gevolgd dus ik denk niet dat ze nu begrijpt waarom ze geen aandacht krijgt.
Een kat blijft een roofdier en zal vroeg of laat toch zijn instinct volgen, een klein momentje van onoplettendheid is genoeg, heb je wel gemerkt.

Daarom ben ik ook van mening dat je kiest voor OF een kat OF voor vogels, en niet voor allebei.

Mij lijkt het dan ook verstandig om geen nieuwe vogel aan te schaffen zolang je een kat hebt.
Als ik het eerlijk mag zeggen hou ik mijn hart al vast voor de vogels die je op dit moment nog hebt.
Want denk niet dat je kat er iets van geleerd heeft, die slaat gewoon opnieuw toe als er zich weer eens de kans voordoet.....
Dat betekent niet dat je kat iets "fout" doet, het is nu eenmaal de aard van het beestje (roofdier).

Samm

Wat zielig! Hopelijk heeft dobby niet al te veel pijn gehad!

DobbyFloppy

#10
Kat heeft wel doorgehad dat ze iets fouts gedaan had en weet dat ze niet boven mag komen. De kat is verder overdag buiten alleen de avond binnen. Normaal krijgt ze niet eens de gelegenheid boven te komen.

Het is verder al erg genoeg ze was nog niet helemaal opgegeten dat ik het merkte. Enigzins wel blij mee dat ik haar toch nog deels heb kunnen zien ondanks je haar zo liever niet had willen zien

Overigens Dobby is ook niet bang aangelegd geweest. Ze liep rustig over de vloer als mijn rottweiler in dezelfde b kamer lag
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Sonja

Momenten van onoplettendheid zijn nauwelijks, of eigenlijk gewoon niet,  te voorkomen, dus dat probleem blijft bestaan.
Erg genoeg had je kat nu toch wel de gelegenheid, met alle gevolgen vandien.

Een kat en vogels blijft een slechte combinatie, hoe je het ook wendt of keert.
Niemand kan 24 uur per dag oplettend zijn, en daar schuilt nu net het gevaar.
Een wel of niet bang aangelegd parkietje doet er niet toe, een kat grijpt zijn kans als hij de gelegenheid krijgt, en veel tijd heeft hij daar niet voor nodig.

Een rottweiler en vogeltjes in eenzelfde ruimte vind ik overigens ook niet erg geruststellend klinken....maar goed.
Ik begrijp ondanks alles ook dat je heel verdrietig bent om het verlies van je parkietje.
En daar wens ik je veel sterkte mee.


Loeky

Veel sterkte. Ook ik ben van mening dat vogels en katten geen goede combinatie is,
maar daarom is het wel erg triest voor jullie!

Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

inge


marieannejeff

heel veel sterkte met dit verlies!

En de reacties over dat je moet kiezen of voor een vogel of voor een kat gaat wel heel erg ver. Er zijn zat mensen die het huis vol dieren hebben, en waar het altijd goed blijft gaan, en natuurlijk is het heel zielig, maar dat betekend nog niet dat je helemaal geen andere dieren mag nemen.
Wij hebben een pitbull teefje, en dat gaat perfect samen. Onze Pikkie kan heel goed samen met Steffie(de hond). En natuurlijk moet je ze altijd in de gaten houden.

Je moet jezelf dus absoluut niks kwalijk nemen, het is al erg genoeg dat dit gebeurt is.
Heel veel sterkte nogmaals!



Sonja

Citaat van: marieannejeff op oktober 21, 2013, 12:43:53
maar dat betekend nog niet dat je helemaal geen andere dieren mag nemen.

Dat is er ook niet geschreven.
Er is geschreven dat een kat en een vogel geen goede combinatie is, en ik blijf van mening dat dat ook zo is.
Iemand die vindt dat dat wel goed samen gaat neemt, in mijn ogen, een enorm risico.

Een kat en ook een hond blijven roofdieren, die vroeg of laat in een moment van onoplettendheid van de eigenaar (wat er altijd wel een keertje is of zal komen) zijn kans zal grijpen.

Je kunt hierover op dit forum diverse voorvallen terugvinden, o.a. hetgeen wat er bij DobbyFloppy is gebeurd, en nog wel meer, o.a. hier:
http://forum.parkietenweb.nl/index.php/topic,25751.msg142533.html#msg142533

Dit is overigens niet het goede topic om hierover door te discussiëren, daar zijn de discussietopics voor, zie hier:
http://forum.parkietenweb.nl/index.php/topic,10784.0.html

Groetjes
Sonja

DobbyFloppy

Op die manier kun je helemaal geen vogels houden want er schuilt in elke hoek wel gevaar.
En ik ben er heus van op de hoogte wat de gevaren tussen kat en vogel zijn.
Als ik al na ga dat ze niet eens bang was voor mijn hond laat staan dat ze dan niet bang is geweest voor de kat. Ondanks het verlies was Dobby namelijk een heel heldhaftige vogeltje. Ze kroop ook in gaten waarvan ze best wist dat ze er niet tussen paste waardoor ze regelmatig klem kwam te zitten. Dan moest je haar ook zoeken en weer helpen. Dat liet ze rustig toe ondanks ze niet handtam was. Ook als je eten in haar bijzijn had ze bevloog je gewoon. Landde rustig op je brood, en nee dat vondt ik niet erg, vondt het juist grappig en lief.

Ja misschien is Dobby er niet meer maar dat neemt niet weg dat het een prachtbeestje was. Dat wasz e niet alleen door haar uiterlijk maar ook door haar doen en laten. Dobby was gewoon echt een clowntje, mijn clowntje
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Sonja

Een beetje vreemde argumenten komen er nu op tafel hoor, sorry dat ik het zeg.

Natuurlijk moet je altijd goed op je huisdier passen, dat geldt voor iedereen.

Maar feit blijft dat een kat nu eenmaal een roofdier is die, als hij de kans krijgt, op vogeltjes jaagt.
Als je er ondanks die wetenschap toch voor kiest om deze dieren allebei in huis te halen, noem ik dat de kat op het spek binden.
Je kunt het het dier niet kwalijk nemen als hij zijn instinct volgt.
Beter is het om te voorkomen dat je deze diersoorten niet allebei kiest.

Je kunt het niet bij je vogeltje neerleggen, of een vogel nu bang uitgevallen is of niet, dat doet er helemaal niet toe.

De verantwoording ligt altijd bij de eigenaar van welk dier dan ook.
De eigenaar moet -op alle gebied- zorgen voor een veilige leefomgeving van zijn/haar dieren.
En dan nog kan er weleens iets fout gaan.

Maar bewust een kat (die nu eenmaal op vogels jaagt, dat is het instinct nu eenmaal) en vogels in huis halen.....dat vind ik vragen om problemen.

En nogmaals, ik begrijp (en dat heb ik ook al eerder geschreven) best dat je veel verdriet hebt om het verlies van je parkietje.
Maar dat verandert nog niet mijn mening hierover.

DobbyFloppy

Ik weet heus de risico's maar als je het vanaf zo een standpunt bekijkt kun je beter helemaal geen vogels houden. En ik vindt de meningen hierover nu erg ongepast, alsof ik zelf de gevaren niet weet. En wat de betreft de veiligheid de kat komt feitelijk nooit boven is deze gelegenheid er al zitten de deuren al gesloten, dit is gewoon een ongeluk geweest niet meer. Nee ik ken het de kat niet kwalijk nemen of misschien had ik beter moeten opletten. Gaat er om dat dit gewoon een ongeluk was, en daar mag best wat meer respect getoond van worden.

Voordat ik samenwoonde had ik de vogels al en hij had toen hij alleen woonde de kat al. Ga dan maar partij trekken... Heb vanaf dag 1 al gezegd dat die kat niet in buurt zal komen van de vogels met name omdat ik weet hoe onze kat is.

Hoef hier verder ook geen kritiek op ben me echt wel bewust van de gevaren
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

karin v h

Ik vind het ongelofelijk triest voor het parkietje. Maar als jij een topic opent en als 2 zin zegt dat ze is gegrepen de door de kat roept dat wel reakties op. Dan had je niets moeten zeggen!
Ik vind dit in en in triest voor Dobby dat nog een heerlijk leven kunnen hebben. ;)