Bijten Me Vriendin

Gestart door divere, oktober 30, 2005, 18:29:07

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

divere

Hallo kromsnavel vrienden B)  B)  B)

Ik heb een super gekke Engelse parkiet en die heet Beamer

Hij/zij is nog lekker jong ik denk een week of 9 en is lekker tam

Nu is mijn vraag ik kan alles met Beamer doen hij bijt bijna nooit

Komt al als ik hem roep en is lekker aan het kopjes geven het is echt een knuffel kont

Nu vind ik het jammer dat Beamer meestal zo raar en hard bijt in mijn vriendin
meestal doet ze het om niets en is dan agresief naar haar bijten e.d

Ik probeer Beamer het af te leren het lijkt wel of zij/hij jaloers is  :unsure:  :unsure:

Meestal zet ik Beamer even in de kooi  

Hoe kan ik dit het beste oplossen denken jullie :blink:

Mijn vriendin vind het nu ook niet echt leuk een Engels terminator :P


mvgr

Sonja

#1
Hoi Divere,

Het zou best weleens kunnen, dat  Beamer een beetje jaloers is. ;)
Ik herken het wel een klein beetje van mijn vorige parkiet. Daar kon ik ook alles mee doen, en, hoewel hij mijn vriend niet beet, negeerde hij hem volkomen! Het heeft wel een jaar (!) geduurd, voordat hij ook maar bij hem wilde zitten. Eigenwijs beestje. :P
Uiteindelijk is het overgegaan, gelukkig. :)
Ik denk dus, dat je wat geduld moet proberen te hebben.
Laat je vriendin vaak lekkere hapjes aanbieden (als hij niet bijt), zodat hij gaat merken, dat ze toch eigenlijk best leuk is!

Meer tips om het bijten af te leren, kun je hier lezen:

http://www.parkietenfreak.nl/a-parkietenfaq.php

Veel succes.

Groetjes, Sonja.

Danielle

Met mijn parkietje Gijsje had ik het in het begin ook. Ik kon alles bij haar doen, maar mijn vriend werd elke keer flink gebeten. Leek inderdaad of ze jaloers was. Nu 8 maanden later is dat helemaal veranderd. Ik blijf wel altijd het 'moedertje' van haar, maar ze is nu veel gekker op mijn vriend, echt haar 'speelkameraatje'  :) .
Naar andere mensen toe blijft ze het gedrag wel houden, ze bijt dan en laat goed merken dat ze hun niet kent en hun dus ook niet echt leuk vind.
Dat is wel jammer, maar misschien dat dat ook nog wel veranderd.

Groetjes.

divere

Dus ik moet het maar afwachten dus  :P

Iedergeval bedankt voor de info B)

divere

Even een klein vraagje als een parkiet straf moet hebben is het dan gewoon wijs om in de kooi terug te zetten??

Hij wil er altijd graag uit  :P

Als hij nu eens wat aardig wordt tegen me vriendin :angry:

Soms geeft ie mijn ook wel eens een pik als ze in de buurt van mijn komt, ben ik samen met de parkiet is er niets aan de hand :D

Best wel apart niet :P  :P

Safrena

#5
Hey Divere

Je kan je parkietje inderdaad straffen door hem/haar terug in de kooi te doen en een kwartiertje helemaal te negeren.
niet tegen roepen en of tieren he ;)

Mijn parkietenmeisjes bijten ook niet naar mij maar wel naar mijn man.
dit is gewoon zijn eigen fout door het toe te laten en nu zien ze dit als en spel. :rolleyes:

Het beste kan je vriendin dan je parkietje als hij/zij bijt terug naar de kooi doen en negeren zodoende je parkietje weet dat ook zij niet wil dat hij/zij bijt.
Als je parkietje dan niet bijt kan je vriendin je parkietje dan ook belonen
En zoals Sonja al zei laat je vriendin je parkietje (als ie niet bijt) af en toe een lekker hapje geven zodat je parkietje weet dat ook zij een leuke en lieve persoon is ;)

Vele groetjes

divere

We zijn er mee bezig en het zal wel goed komen Beamer zit nu ieder geval lekker op mijn schouder te brabbelen B)  B)

Bedankt voor de reakties alvast :P

divere

Kan het ook zijn dat Beamer in de puberteid is :blink:

Denk dat ze een maand of 3 is en ze krijgt ook nieuwe veertjes

thexfile

CiteerHallo kromsnavel vrienden B)  B)  B)

Ik heb een super gekke Engelse parkiet en die heet Beamer

Hij/zij is nog lekker jong ik denk een week of 9 en is lekker tam

Nu is mijn vraag ik kan alles met Beamer doen hij bijt bijna nooit

Komt al als ik hem roep en is lekker aan het kopjes geven het is echt een knuffel kont

Nu vind ik het jammer dat Beamer meestal zo raar en hard bijt in mijn vriendin
meestal doet ze het om niets en is dan agresief naar haar bijten e.d

Ik probeer Beamer het af te leren het lijkt wel of zij/hij jaloers is  :unsure:  :unsure:

Meestal zet ik Beamer even in de kooi 

Hoe kan ik dit het beste oplossen denken jullie :blink:

Mijn vriendin vind het nu ook niet echt leuk een Engels terminator :P
mvgr
[snapback]15922[/snapback]

het grappige is ik had het omgekeerde....

in de zin van mijn nu ex had een parkiet en die beet haar en mij niet...
wel zij woonde toen bij mij in huis en ik ben hem gaan halen met haar omdat ik zo had van dan kan ik hem beter verzorgen omdat zij tog meer bij mij was en ik vond dat zielig voor die parkiet want  die zou haar in mein ogen erg missen....

dus niet... die was blij dat hij bij mij stond en die beet haar juist....
toen hebben we een 2e er bij gekocht en die beet ons allebij.... ( inmiddels overlden jammergenoeg arme kiewie)

en de 3e die had het in het begin maar heb ik ze toen allebij zoals op het forum in karton laten bijten en wonder boven wonder doen ze het nu nagenoeg niet.... ja allen als ik ze een onderoek geef om te kijken of hun veren nog oke zijn en zo :-S maarja zeg nu zelf ben jij ook niet blij mee als iemand dat doet bij jou hihihi....

dus ik zou zeggen doe wat op het forum hier gestaan heeft als ze bijten geef z een oud klozetrolletje om daar in te laten bijten en dan houd het na verloopvan tijd wel op.....

en voor de rest handschoennen aan doen ;-) en gewoon tegen ze vertellen dat je vriedin geen vijand is en dat ze wel lief is en zo , entegen je vriedin zeggen dat ze niet bang moet zijn want dat hebben ze volgens mij door....

sterkte felix