Derde parkietje erbij?

Gestart door 0Milou, september 29, 2013, 11:18:30

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

0Milou

Ik heb nu ongeveer 1,5 jaar twee parkietjes (een mannetje: pino en een popje: lola) zie foto. Pino is super lief en erg sociaal naar mij toe, lola is erg bijterig en niet zo sociaal, wat normaal is voor popjes heb ik gelezen. Maar lola is ook helemaal niet sociaal naar pino toe en ze wil hem echt laten zien dat zij de baas is. Ik vind het daarom een beetje zielig voor pino, omdat hij wel steeds sociaal probeert te doen naar lola. Hij is daarom ook een beetje verliefd geworden op zijn eigen spiegelbeeld en zit vaak voor een spiegel en geeft ook zaadjes op aan zijn spiegelbeeld. Hierdoor ben ik er over gaan nadenken om nog een parkiet erbij te nemen, omdat ik niet wil dat pino zich eenzaam voelt. Ik weet dat het beter is om een even aantal te hebben, maar ik vind vier parkieten eigenlijk te veel. Dus wat kan ik nu het beste doen? Of is het beste om het gewoon zo te laten? Alvast bedankt!



Samm

Weet je wat de pest is met 3 parkieten, de valt er bijna altijd 1 buiten, en vaak is dat de zwakste.. En aangezien je pop de baas is, kan het zijn dat pino er buiten valt, en dan heb je hetzelfde resultaat als je nou hebt..

Btw erg mooi stel heb je! Alleen je pop is wel aan de dikke kant, maar een tip hoor :)