Haargel Giftig/gevaarlijk?

Gestart door Mirrage, november 17, 2005, 22:22:14

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mirrage

Hallo mensen,

Ik heb al een maand een parkietje met de naam Quinty (een mannetje).
Hij heeft in een volière gezeten met vele andere parkieten en hij is van dit jaar maar weet niet precies wlke maand/dag, ik had zelf die volière niet maar een kennis van mij en ik mocht er 1 van hebben en heb ik natuurlijk de mooiste uitgezocht  :P . 's avonds zat die meneer vaak in de volière bij zijn parkieten en dus waren ze al bekent met mensen.
Ik heb mijn Quinty nu bijna 1 maand en was na 3 dagen al hand tam en vloog hij al rond in de kamer en als ik weg moest deed ik m'n vinger tegen z'n buikje en stapt hij meteen op, nu is hij zo tam dat hij steeds op m'n schouder zit en van links naar rechts loopt en op m'n kraag gaat zitten en in m'n haar zitten te "eten" ik denk dat hij denkt dat het mijn veren zijn omdat ze dat ook wel eens bij andere vogels doen maar ik heb gel in m'n haar en is dat niet gevaarlijk voor een parkiet of maakt dat niet uit?
Ik wil natuurlijk niet dat hij ziek word :excl:

Groetjes van mij en m'n lieve parkiet Quinty.

Safrena

Hey Mirrage

Welkom op het forum

een parkietje mag in het haar zitten en in je haar knabbelen maar dan wel zonder haarlak of gel

Haarlak en gel is dus wel heel schadelijk voor je parkietje

vele groetjes

Mirrage

ow..  :( maar hij heeft het vandaag wel een beetje gedaan zou dat erg zijn neej tog.. hoop het niet  :mellow: