Snuggles Maakt Er Een Bende Van!

Gestart door snuggles, november 18, 2005, 08:27:03

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

snuggles

Nou Snuggles eerste nacht heeft hem goed gedaan volgens mij. Hij springt er op los in zijn kooi en je kunt je hand bijna bij hem houden zonder dat hij fladdert. Ik kan mijn hand op de zitstok waar hij op dat moment zit leggen. Hij schuift dan wel wat opzij maar maakt geen wilde bewegingen verder.
Kan ik daaruit opmaken dat hij misschien toch wel tam is?

Verder maakt hij een enorme herrie waardoor vooral mijn pup gefascineert is. Hij vliegt door de kooi (al durf ik hem bij mijn honden niet los te laten voorlopig!!) en dat maakt natuurlijk herrie. Verder kwettert hij en dat verbaasd ook onze jongste hond vooral.

Voorlopig kan ik er wel om lachen :D het is immers altijd een drukte in huis met de honden, en de vogel doet alleen maar gezellig mee ;)

Parkieten-Freak

Dat is mooi! :)
Als je je hand in de kooi kunt leggen zonder dat er paniek uitbreekt, denk ik wel dat Snuggels een zekere mate van tamheid heeft.
Probeer eens of hij op je vinger wil gaan zitten IN de kooi! Prijs de vogel als die dat doet. Ik zou hem nog niet los laten vliegen.
Voordat je dat uberhaupt gaat doen, moet je de kamer even vlieg-veilig maken.
Verder zal het allemaal nog wat onwennig zijn voor de vogel, vandaar dat hij wat druk is in de kooi.
En verder: parkieten zijn dieren die houden van gezelligheid, dus dat zal wel lukken bij jullie! :D


snuggles

CiteerDat is mooi! :)
Als je je hand in de kooi kunt leggen zonder dat er paniek uitbreekt, denk ik wel dat Snuggels een zekere mate van tamheid heeft.
Probeer eens of hij op je vinger wil gaan zitten IN de kooi! Prijs de vogel als die dat doet. Ik zou hem nog niet los laten vliegen.
Voordat je dat uberhaupt gaat doen, moet je de kamer even vlieg-veilig maken.
Verder zal het allemaal nog wat onwennig zijn voor de vogel, vandaar dat hij wat druk is in de kooi.
En verder: parkieten zijn dieren die houden van gezelligheid, dus dat zal wel lukken bij jullie! :D
[snapback]16956[/snapback]

Ik weet het niet, (misschien doe ik iets niet goed?) maar als ik mijn vinger tegen zijn pootjes aanhoudt blijft hij wel zitten, maar zet niet zijn pootjes op mijn vinger. Doe ik dan toch iets verkeerd? Hij vliegt niet wegin ieder geval.

oh ja: hoe kun je een vogel prijzen/belonen?

snuggles

Ik heb trouwens net zijn etensbakje verschoond en hij heeft goed gegeten! bijna alle zaadjes waren leegehaald. :D

Deesjebeesje

Citeeroh ja: hoe kun je een vogel prijzen/belonen?
[snapback]16960[/snapback]


Door middel van hem iets te geven wat hij echt superlekker vindt: trosgierst, appel, komkommer, sla enz. Kijk maar eens wat hj echt lekker vindt.
Mijnes zijn gek op trosgierst en doen dr heeeeel veel voor.

snuggles

CiteerDoor middel van hem iets te geven wat hij echt superlekker vindt: trosgierst, appel, komkommer, sla enz. Kijk maar eens wat hj echt lekker vindt.
Mijnes zijn gek op trosgierst en doen dr heeeeel veel voor.
[snapback]16962[/snapback]
is het dan niet beter om trosgierst niet standaard in de kooi te hangen? In de dierenwinkel vertelden ze me dat het een aanvulling op de dagelijkse voeding is en dat parkieten dat nodig hebben. Dus ik had netjes een takje trosgierst in de kooi gehangen, maar dat is dan niet echt slim begrijp ik...

Sonja

#6
Hoi Snuggles,

Je kunt inderdaad beter niet standaard trosgierst in de kooi hangen.
In trosgierst zit veel vet, en weinig voedingsstoffen. De meeste parkietjes vinden het heerlijk, maar als je parkiet er teveel van eet, wordt hij te dik, wat zijn gezondheid niet ten goede zal komen. Bovendien eet hij dan niet voldoende van zijn gewone zaadjes, en krijgt hij niet alle vitaminen en mineralen binnen die hij nodig heeft.

Je kunt je parkietje eens per week een halve sliert trosgierst geven, dat is volop genoeg. ;)

Verder kun je hem wat fruit en groenvoer geven (wel goed afspoelen van tevoren) en eens per week een piepklein (pinknagelgroot) stukje jonge kaas. Geef hem nooit avocado, want dat is giftig!

Hier staat ook nog veel informatie over de voeding van parkietjes:

http://www.parkietenfreak.nl/a-voeding.php

Om je parkietje op je hand te lokken, kun je hem in de kooi een stukje trosgierst, of iets anders lekkers aanbieden. Als hij een hapje heeft durven nemen, zeg dan uitvoerig hoe geweldig goed je dat van hem vindt. ;)  Dat klinkt misschien een beetje vreemd, maar het werkt wel. Dat is ook belonen.

Veel succes en plezier met Dr. Snuggles! ;)

Groetjes, Sonja.

Parkieten-Freak

Citeer.........................Als hij een hapje heeft durven nemen, zeg dan uitvoerig hoe geweldig goed je dat van hem vindt. ;)  Dat klinkt misschien een beetje vreemd, maar het werkt wel. Dat is ook belonen.
[snapback]16964[/snapback]

Dat bedoelde ik dus met "prijzen". :D
Parkieten zijn daar erg gevoelig voor!
Zorg ook dat je voor de parkiet duidelijk overkomt: laat dus duidelijk aan de parkiet merken dat hij op je vinger moet stappen, eventueel door je vinger zachtjes tegen zijn buikje te duwen. Hij stapt er dan vanzelf op. ;)



snuggles

CiteerDat bedoelde ik dus met "prijzen". :D
Parkieten zijn daar erg gevoelig voor!
Zorg ook dat je voor de parkiet duidelijk overkomt: laat dus duidelijk aan de parkiet merken dat hij op je vinger moet stappen, eventueel door je vinger zachtjes tegen zijn buikje te duwen. Hij stapt er dan vanzelf op. ;)
[snapback]16975[/snapback]

Nou voorlopig lijkt Snuggles nog niet veel te lusten ;) behalve zijn voer zelf raakt hij niets anders aan. Maar er is wel iets anders... ik heb geprobeerd om hem inderdaad op mijn vinger te krijgen en.... dat lukt! Snuggles gaat er wel op zitten na wat aandringen, alleen hupt hij dan ook na een enkele seconde weer op de zitstok. Ik laat het voor even zo. Blijkbaar hebben zijn vorige baasjes wel wat met hem gedaan want hij lijkt wel tam. Hij maakt ook helemaal geen aanstalten in mijn vinger te bijten als ik hem aanraak, hij zet ook geen veren op en fladdert ook niet. Hij blijft gewoon rustig zitten kijken wat ik ga doen.
Ik vind het wel bijzonder om te ontdekken wat hij doet als ik een handeling verricht. Wat me trouwens ook opvalt is dat hij het meeste zit te fluiten op het moment dat mijn oudste hond alleen in de kamer is. Dat is wel grappig :D
Ik ga morgen eens wat verschillende soorten groentes en fruit halen en eens proberen wat ie lust. Hij eet in ieder geval goed, en hij neemt zijn zand en waterbadje, hij zit nu met zijn kopje in zijn vleugel te slapen op de hoogste zitstok.... is hij nu ontspannen bij ons? Mag ik dat zo concluderen?
Alleen fluiten doet hij nog niet zo heel veel. Ik hoor hem dus wel als ik uit de kamer ben tegen onze labrador. Maar als beide honden in de kamer lopen fluit hij heel weinig. (al zou ik ook snel mijn snavel houden als er zo'n grote onbehouwen puber-herder naar me toe komt suizen :ninja: )
Tot nog toe vind ik het wel grappig... er gaat een hele nieuwe dierenwereld voor me open al zijn er duidelijk overeenkomsten in het leerproces van de dieren ;) Ik zit alleen wel te niezen sinds gisteren... ik duim nu maar dat het gewoon een verkoudheidje is  :(