Harrie kan niet meer goed vliegen.. kale plekken

Gestart door Harrie1, augustus 26, 2013, 17:14:30

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Harrie1

Hallo,

Ik heb mijn parkietje Harrie nu een jaar. In het voorjaar was hij in de rui en zag alles er nog prima uit. Nu is het echter al augustus en sinds ik van mijn vakantie terug ben is zijn verenpak alleen maar minder geworden ipv weer meer. Hij kan nauwelijks vliegen en zijn verenpak ziet er niet goed uit, hij heeft al bijna een paar kale plekken. Verder is hij wel nog heel levendig en fluit / speelt hij genoeg.

Wat is er met hem aan de hand? Dit is geen normale rui meer..

Groetjes,
Marloes

Samm

Krijgt je grasje ruihulp? Extra vitamine? Eiwitten?

Harrie1

Ja hij krijgt extra vitamine en ik geef hem ook regelmatig een douche met de plantenspuit.. had gehoord dat dit het proces wat zou helpen..

Samm

Klopt! Maar ruihulp en eiwitten dan? Als ze moeilijk door de rui komen, hebben ze dit wel nodig :)

Harrie1

Ruihulp zal ik morgen is gaan halen. Ik dacht dat hij het niet nodig had omdat zijn veren pak er eerst beter uitzag maar nu het steeds slechter wordt is hij er misschien toch niet goed doorheen gekomen.

Bedankt!

Kleintjes

Wat eet Harrie?
Krijgt hij groente / fruit?
Eivoer en zaadjes? Of pellets?
Krabt hij veel?
Gedraagt hij zich anders?
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Harrie1

Hij krijgt regelmatig groente / fruit en eivoer / zaadjes.
Krabben doet hij af en toe maar niet opvallend veel en hij gedraagt zich eigenlijk niet anders.

Moet ik eerst even kijken met die extra ruihulp en misschien extra vitaminen of het beter wordt of kan het ook iets anders zijn?
Anders moet ik toch overwegen om een bezoekje aan de vogelarts te brengen!?

jolandacarlo

Je kan ook altijd even een foto maken en doorsturen naar vogelarts Hedwig van der Horst.(in Riel)
Ze kan je misschien al een advies geven .
En als een bezoekje dieren (vogel)arts nodig is kan je dat dan alsnog doen.
Succes.

poortman

Is dit geen kruipersziekte?
Is hij in contact geweest met andere vogels oid?

Harrie1

Nee hij is niet in aanraking geweest met andere vogels.
Bedankt voor de tip jolandacarlo! Ga ik doen.

jolandacarlo


Sonja

Heb je misschien een foto van Harrie?
Dan krijgen we een beter idee van hoe zijn verenpak eruit ziet.

Groetjes
Sonja