Hele lijst vragen van een starter

Gestart door JudithO, september 13, 2013, 20:53:21

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

JudithO

Ik heb allerlei vragen, dus ik weet niet of dit topic hier goed staat. Zo niet, excuus daarvoor..

Goed, nu to the point.
Ik ben een student en woon op kamers. Een zelfstandige kamer met open keuken en aparte badkamer. Ik heb altijd konijnen gehad, maar wegens veel pech op dat gebied op korte termijn heb ik die hobby even (voor een paar jaar) de deur uit gezet. Oorzaak is het steeds overlijden van de konijnen, het is dus niet dat ik ze zat was ofzo.

Nu wil ik graag wel weer nieuwe diertjes nemen, want het is zo ongelooflijk stil in huis!
Ik loop al een aantal jaar rond met het idee om een parkietje te nemen. Ik ben me in gaan lezen op parkieten freak, maar zit met nog een heleboel vragen waar ik eigenlijk geen duidelijk antwoord op kan vinden, ook niet via de zoekfunctie op het forum (of die topics zijn al enorm verouderd).

Om te beginnen, ik weet dat ik het beste een koppeltje van 2 mannetjes kan nemen, hier gaat dan ook mijn voorkeur naar uit. Ik zit niet te wachten op eventueel kroost.
Het worden (als het zover komt) 2 'simpele' grasparkietjes, geen speciale soorten dus. Ik heb nog nooit een vogel gehad, en wil het graag in 1x goed doen.
Is het haalbaar om ze op mijn kamer te houden? De kamer is een ruime 20 m2. Ik ben sowieso elke avond thuis en ook veel dagdelen, al wisselt dat heel sterk.

Verder, de kooi moet natuurlijk niet te klein zijn. Maar wat is niet te klein? Wat zijn de minimale afmetingen voor een koppel grasparkieten? En wat is belangrijker, hoogte, breedte, of beide?
En zijn beukensnippers geschikt als bodembedekking, of neem ik beter een andere?