Pellets - zaadjes

Gestart door foxie13, september 12, 2013, 18:57:56

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

foxie13

Tijdens mijn vakantie (3 weken) heeft iemand anders op mijn (2) parkietjes gepast. Ik had uitgelegd dat ze pellets kregen en elke dag vers water moesten. Nu is alles goed bijna goed gegaan, alleen hebben ze zaadjes gegeven ipv pellets.....Nu ben ik een weekje weer thuis en zie ik dat mijn parkieten heel slecht eten van de pellets. Moet ik nu weer helemaal opnieuw beginnen met het leren eten van pellets? En weer zaadjes bijgeven? Of gaan ze de pellets wel weer eten? Wat is jullie ervaring?

Parkieten-Freak

Het lijkt me dat je parkieten weer snel pellets zullen gaan eten, ze kennen het namelijk al.
Probeer het gewoon uit: geef 's morgens alleen pellets en kijk 's avonds of ze ervan gegeten hebben.
Mocht dat niet zo zijn, dan kun je ze alsnog wat zaadjes geven.


karin v h

Ja ze zijn lekker verwend die parkietjes van jou dat doen ze met andermans kinderen ook! :)
Ik zou alleen het gewicht als je ze makkelijk kunt pakken even in de gaten houden ze moeten nu niet teveel afvallen.
En inderdaad ze kennen pellets en ze zijn jou 'denk ik' nu even aan het uitdagen! ;)
Ik hoop dat je ze gauw weer overgezet hebt.
Succes.

foxie13

Ja ze zijn er wel goed in, dat uitdagen, ik heb nog even bijgevoerd, want ze hadden echt te weinig gegeten. hoop dat het dadelijk beter gaat :-)

foxie13

Oh gelukkig! Ze eten weer pellets! Heeft wel 2 weken geduurd, uiteindelijk heb ik eerst even bijgevoerd savonds met wat zaadjes. Later heb ik ze uit mijn hand proberen te laten eten en net gedaan of het heel lekker was. Toen zag ik ze wat korreltjes pakken en sinds dien niet meer bijgevoerd. Nu was het hele bakje leeg :-)

Hier mag een slotje op :-)