Snoepzaad, wel of niet?

Gestart door Eefje, september 10, 2013, 21:39:41

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Eefje

Hoi hoi,

Ik heb mijn parkietjes vandaag Beaphar Snoepzaad geven om te oefenen met tam maken buiten de kooi.
Is dit goed voer voor tussendoor? Of kan ik dit beter niet geven?
Wat is jullie ervaring?

Alvast Bedankt!

Groetjes!

DobbyFloppy

Dit is erg ongezond. Het heet niet voor niks snoepzaad, er zitten namelijk veel suikers en vetten in.
Misschien kun je oefenen met een korstje brood of gewone voerzaden?
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Eefje

Bedankt voor de tip!

Ik ga denk ik proberen om het snoepzaad te mengen met gewoon zaad en de hoeveelheid snoepzaad steeds verder afbouwen.
Doe ik hier goed aan?

Groetjes!

Samm

Met normale zaadjes lukt het ook, dus afbouwen hoeft niet :)

Francien72

Hoi

Ik geef het ze niet want er zit volgens mij heel veel suikers in.
Ze krijgen 2 keer per week eivoer en ze krijgen af en toe groenvoer.
Dus ik zou het niet doen nee.

karin v h

Ik zou het inderdaad maar door het gewone voer heen doen dan komt het nog op. Bij mij krijgen ze het ook niet want hier eten ze pellets.
Wat je wel kunt nemen maar ook met mate is trosgierst en daar kun je ze buiten de kooi ook heel goed tam mee krijgen. Misschien nog wel beter ook. Klein stukje trosgierst in je hand nemen (in stukjes knippen) en dat aanreiken. Misschien is dat een optie. ;)
Trosgierst is wat vettig qua zaad maar er zit geen suiker in.

2BFielicious

Bij mij krijgen ze af en toe een theelepeltje snoep- of fruitzaad. Voor het knabbelen. Buiten de kooi.

karin v h

Citaat van: 2BFielicious op september 19, 2013, 16:49:58
Bij mij krijgen ze af en toe een theelepeltje snoep- of fruitzaad. Voor het knabbelen. Buiten de kooi.
Waarom geef je ze dit, ik denk dat menig va je dit zal afraden. Als jouw parkietjes pellets eten dan kun je ze buiten de kooi net zo goed een theelepeltje zaadjes geven. Ik denk dat je ze dan net zo verwend en ze krijgen dan geen suiker waardoor ze eerder kans hebben op een kropontsteking of iets dergelijks!

Eefje

Na de tips hier ben ik direct gestopt met snoepzaad en gebruik alleen nog gewoon zaad om als beloning te geven.
Dat gaat prima!

Sara

#9
Ik heb altijd trosgierst gebruikt als beloning. Dit is redelijk vet, maar het mag met mate (maximum een halve sliert trosgierst per parkiet per week) en ik heb nooit een parkietje gehad dat er niet dol op was.

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes

2BFielicious

Citaat van: karin v h op september 19, 2013, 22:41:35
Waarom geef je ze dit, ik denk dat menig va je dit zal afraden. Als jouw parkietjes pellets eten dan kun je ze buiten de kooi net zo goed een theelepeltje zaadjes geven. Ik denk dat je ze dan net zo verwend en ze krijgen dan geen suiker waardoor ze eerder kans hebben op een kropontsteking of iets dergelijks!

Waarom ik dit geef? Omdat ik dat snoepzaad nog in huis heb en de vogelarts het prima vond dit af en toe te geven aan ze.