bang altijd?

Gestart door parkietenlover3, september 07, 2013, 12:42:47

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

parkietenlover3

Hallo allemaal.

Ik heb 2 parkietjes, Polly en daisy.
daisy stapt op en doet van alles met je maar als polly op je vinger stapt en ik begin tegen hem te praten dan gaat hij met zijn snavel op en neer. en dat doet hij in de kooi ook.
en hij blijft maar op de rand van de kooi zitten. blijft hij altijd bang? ik heb hem al 2 maandjes.

iemand tips?

Samm

Dat betekent dat hij stres heeft, dus met polly moet je veel meer geduld hebben :)
Sommigen zijn makkelijker dan anderen, en ze zullen niet altijd bang blijven, als je maar genoeg oefent, wennen ze vanzelf aan je.

Misschien een idee, om polly met trosgierst te lokken, dan win je z'n vertrouwen eerder, omdat die dan komt als hij er zelf aan toe is, en niet gedwongen word.

parkietenlover3

met trosgierst wil hij bijna niet eten en als hij dat wel doet dan is hij er ook zo weer mee klaar en kijkt hij alleen maar naar me.
verder weet ik niet zo goed wat ik nu moet doen ik heb alles al geprobeerd.

EliseAvi

Ik heb mijn mannen nu 8 maandem, en oudste ( was bijna 2 toen ik hem kreeg) is vandaag pas voor het eerst zonder gierst op mijn hand gaan zitten. Sommige zijn gewoon makkelijker dan de andere.Je moet met Polly echt meer geduld hebben. De jongste (van december 2012) wil me overigens ook nog wel eens aankijken alsof ik een monster ben hoor.. Dat is echt helemaal afhankelijk van zijn bui want meestal komt hij wel uit zichzelf bij me zitten.

Samm

Klopt wat elise zegt! Ze hebben ook buien! Als ze druk zijn kan ik het wel vergeten, ik oefen met ze als ze rustig zijn, dan gaat het beter!