Mag ik er 2 mannetjes bij doen?

Gestart door elisekuijpers, september 01, 2013, 20:11:43

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

elisekuijpers

Hoi,een tijdje terug kwam ik erachter dat ik 2 vrouwtjes heb.Ik wil er 2 mannetjes erbij doen om te kweken en ik wil vragen
of dat goed is.Mijn parkieten zijn bijde 1,3 jaar oud.Zelf ben ik ook jong,maar ik weet wel wat ik in huis moet hebben.
Dus mijn vraag is:is het goed als ik er 2 mannetjes bij doe?

Samm

Het is zeker een goeie optie voor je 2 popjes!!

Maar voor je aan jonkies begint, moet je een aantal zaken wel op orde hebben.

1. Heb jij geld voor vogelartsen? Omdat je meer parkieten hebt, is de kans dat er 1 hulp nodig heeft velen malen groter.
2. Heb je genoeg informatie verzameld?
3. Heb je genoeg ruimte? Want 2 setjes die gaan broeden in een te kleine ruimte, kan een behoorlijke oorlog zijn.
4. Heb je een mogelijkheid om bij een vogelarts te komen?

Verder ben ik niet zo in het broeden thuis, ikzelf durf het (nog) niet aan, dus wacht even meerdere reacties af, van mensen die hier verstand van hebben.

Sara

Klinkt inderdaad gemakkelijk: mannetjes even bij popjes voegen met het idee ze een nestje te laten hebben. Toch is kweken niet iets wat jij bepaalt. Je parkietjes moeten elkaar leuk vinden, het moet klikken (net als bij mensen gebeurt dit niet op korte tijd). Het is wel een heel goed idee om twee mannetjes bij je popjes te zetten, aangezien het houden van enkel twee popjes wel vaker leidt toch vechtpartijen en ernstige ruzies. Je kooi moet natuurlijk wel zeer ruim zijn als je 4 parkietjes neemt (hierover vind je meer met de zoekfunctie). Met kweken echter, zou ik dan zeker nog wachten tot het volgende broedseizoen (ongeveer vanaf april). Tegen die tijd heb jij zeker en vast genoeg informatie verzameld en weet je of je parkietjes elkaar graag hebben en koppeltjes gevormd hebben.

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes