Slecht verenpak en kale kont.

Gestart door polle6, september 01, 2013, 13:12:34

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

polle6

Hallo,
Wij hebben sinds kort een grasparkietje van 3 mnd. Hij eet goed (gulzig zelfs) en drinkt goed. Hij is afgelopen week ontwormt. Maar hij..(.of zij?) zit erg slecht in de veren en heeft een behoorlijk kaal kontje waar soms wat poep aan hangt. Ook sloopt hij/zij de voer en drinkbakken. Toch zijn er voldoende speeltjes aanwezig in de kooi....
Weet iemand wat er mis kan zijn?

Samm

Mail die foto even naar een vogelarts.. Ik persoonlijk vind het er erg slecht uitzien.. Denk niet dat het van een rui komt ofzo.

polle6

Bij ons in de buurt zit geen vogelarts. Heeft iemand een adres waar ik heen zou kunnen mailen?

Samm

http://www.parkietenfreak.nl/a-dierenartsen.php

Zoek er 1 uit, maar ook al zit er geen in de buurt, je parkiet heeft toch de juiste zorg nodig, dan maar even reizen :)

polle6

Ja...dat snap ik ook wel, daarom vraag ik toch of iemand wat weet....

DobbyFloppy

Ik heb zelf ook zo eeb parkiet na mailen met hedwig van der Horst denkt zijn bij miin parkiet aan een huid schimmel infectie, ik krijg hiervoor nog een kweekbuis opgestuurd. Gewoon mailen met duidelijk de symptomen, zoals piepen bij het poetsen en dergelijke.
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

polle6

Ik heb hem net even bij me genomen en het zijn stoppeltjes. Heb er iets vaceline op gedaan. Hij mist de staartveer, dus misschien komt het wel daar van hoor. Hij is pas 3 mnd. Echt piepen bij het poetsen doet hij niet echt. Die persoon die ik moet mailen, wie is dat en waar moet ik heen mailen?

Alvast dank!

polle6

Oh...heb haar al gegoogled en gevonden èn gemaild! Dank!