gedrag parkiet/derde parkietje erbij?

Gestart door babette90, augustus 30, 2013, 20:50:24

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

babette90

Hallo,
Ik heb een parkietje (popje) van 8,5 jaar, gekregen toen zij nog niet was uitgevlogen. Ze komt bij een fokker vandaan. Na 3 maanden kreeg ik er een tweede (mannetje) ouder parkietje bij van iemand die hem niet meer wilde. Samen waren ze heel gezellig, vlogen rond en speelden veel. Ze hadden allebei een eigen kooi die eigenlijk altijd open stond. Op een gegeven moment kreeg het popje, mox genaamd, 2 eitjes die uit zijn gekomen. ze legde ze op het zand omdat ik geen blok in het hok had. ze zorgde er ontzettend goed voor. De kleintjes zijn naar andere mensen gegaan. een hele tijd daarna is haar karakter heel erg veranderd. het mannetje (vigor) mocht niet meer in haar kooi komen, mocht niet eten, mocht niet vliegen. Ze werd heel dominant, ik liet de daarom vaker om te beurt los en als ze samen los waren was ik erbij. na een aantal jaar overleed het mannetje. Ik heb daarna Mox een tijd lang alleen gehad, haar karakter werd er niet beter op. naar mensen toe is ze vriendelijk en ze stapt altijd op je vinger. Ze komt alleen haar kooi niet uit, fluit niet en speelt niet meer. Uiteindelijk hebben we besloten een parkietje erbij te halen, dit mannetje komt uit het asiel en is super vrolijk. Alleen Mox wil niets van hem (Nacho) weten. Nacho zoekt contact en vliegt haar achterna. Ze negeert hem echter vooral. nu vraag ik mij af of ik een derde parkietje moet nemen omdat Nacho graag een soortgenootje wil. Zou het een idee zijn om Mox alleen in een kooi te houden en Nacho met een derde parkietje samen?of misschien in 1 kooi? (het is een grote kooi) ook vragen wij ons af of Mox haar karakter komt omdat ze te vroeg bij ons is komen te wonen. Ze ziet er ook wat anders uit. zo heeft ze maar 1 blauwe vlek op haar wang, de vleugels zijn op de rug gekruist en ze zit niet op gestrekte pootjes maar op doorgezakte pootjes. Hopelijk kan iemand antwoord geven (op dit lange verhaal)
Groetjes Babette

DobbyFloppy

Hoelang heb je het nieuwe parkietje al? Ken namelijk een paar weken duren voordat ze goed gewend aan hem is, helemaal als ze enige tijd alleen heeft gezeten.
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

babette90

Hai,
het nieuwe parkietje heb ik sinds 12 juni, dus nu 2,5 maand