stoelpoten

Gestart door lala, augustus 29, 2013, 22:52:45

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

lala

hallo allemaal! ;D

ik heb een ontzettend vrolijk altijd kwetterend parkietje, die altijd wel bij je wil komen zitten...
alleen nu hebben mijn ouders een paar maanden terug nieuwe stoelen gekocht, en mijn parkietje vind die stoelpoten echt geweldig en iedere keer als ik met hem zit vliegt hij weer naar die stoelpoten en begint er tegen te kletsen en kusjes te geven, het zijn erg spiegelende stoelpoten en ik denk dat hij zichzelf erin ziet!
ik heb al geprobeerd dat steeds als die naar de stoelpoten vloog hem in z'n kooi te zetten, alleen dan blijf ik bezig met hem terug te zetten en komt hij er veel minder uit.. heeft iemand misschien een tip om dit af te leren zonder om de stoelen weg te hoeven halen? ik wil graag dat hij weer bij ons wilt komen zitten!
alvast bedankt!  ;) greetzz

Samm

Is je parkietje alleen? Of heeft die een vriendje?

DobbyFloppy

Als je parkietje alleen is ken het zijn dat hij een partner in de stoelpoten zit.
Is dit het geval kun je het beste een maatje erbij halen. Geen 2 poppen in ieder geval, dit leidt namelijk vaak tot vechten
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

lala

#3
m'n parkietje is inderdaad alleen, thanks voor de tips! ik zal kijken wat ik kan doen!

ik heb nog een paar vraagjes voor als ik inderdaad nog een parkietje erbij koop, hoe kan ik het beste dat parkietje tam maken? en word het parkietje die ik nu heb dan niet minder tam? en het parkietje die ik nu heb krijst opzich best vaak.. gaat dat andere parkietje dat dan ook doen of roept mijn parkietje gewoon andere parkietjes omdat hij opzoek is naar een vriendje? en kan een spiegeltje in z'n kooitje hangen misschien helpen inplaats van nog een parkietje?
groetjess ;D

Berichten samengevoegd. Binnen 5 minuten na het posten kan je je bericht nog aanpassen. Gr. Sara

DobbyFloppy

Spiegeltjes en nepvogels worden vaak juist gezien of als partner of als vijand dit is dus niet aan te raden.

En een nieuw parkietje eigenlijk hetzelfde als de eerste parkiet te werk gaan. Als je eigen tamme parkiet al meedoet zal de andere ook vrij snel volgen. En het krijsen van je parkiet? Dat is ook een schreeuw om aandacht als het ware. Dus ook een teken dat hij behoefte heeft aan een soortgenootje. Schreeuwen ken soms ook het gevolg zijn van energie te veel. Dus ook de tip geef ze lekker wat vliegruimte minimaal een paar uur per dag.
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Wouter

Citaat van: lala op augustus 30, 2013, 11:57:37
ik heb nog een paar vraagjes voor als ik inderdaad nog een parkietje erbij koop, hoe kan ik het beste dat parkietje tam maken? en word het parkietje die ik nu heb dan niet minder tam? en het parkietje die ik nu heb krijst opzich best vaak.. gaat dat andere parkietje dat dan ook doen of roept mijn parkietje gewoon andere parkietjes omdat hij opzoek is naar een vriendje? en kan een spiegeltje in z'n kooitje hangen misschien helpen inplaats van nog een parkietje?
groetjess ;D

Al je vragen zijn te beantwoorden middels de zoekfunctie, gebruik die ook eens, hij is er niet voor niets!

DobbyFloppy

Citaat van: Wouter op augustus 30, 2013, 13:42:52
Al je vragen zijn te beantwoorden middels de zoekfunctie, gebruik die ook eens, hij is er niet voor niets!

Ook wij de anderen forumleden hadden dit ook eigenlijk moeten melden eerst het forum even door te lezen. ;)
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

lala

Hallo allemaal!
Ik heb toch maar een parkietje erbij gehaald! Ik heb hem nu voor de 3e dag maar hij zit nog steeds erg stil bij tijger (parkiet die ik al had) in de kooi, ik denk dat het gewoon is omdat hij het wel erg stil vind zo zonder al z'n oude vriendjes want hij komt uit een grote volière.. en hij komt wel steeds bij tijger zitten alleen tijger schrikt zich dan 3 slagen in de ronte! Ik vroeg me af of dat schrikken steeds nog over gaat als ze meer aan elkaar gewend zijn en of het normaal is dat binky (nieuwe parkiet) nog stil zit.. hij maakt wel geluidjes en eet ej drinkt goed! Ze doen elkaar verder nika okal denk tijger af en toe dat Binky een speeltje is en dan gaat ie hem tegen z'n snavel tikken maar hij pikt niet hard ofzo!

Haha ja sorry ik vind het fijner als de vraag die ik precies heb word beantwoord! :)
Groetjes!

Samm

Gewoon lekket laten gaan! Verhuizen is niet niks voor een parkiet.. En ze wordrn zo maar samen gezet, ook parkieten moeten elkaar leren kennen, en dat duurt even :)