niezen continu op kop krabben en aan kooi schuren met kopje

Gestart door mientje merel, september 02, 2013, 19:32:36

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

mientje merel

Dag allemaal, ik heb sinds een week of drie een parkietje erbij gekocht voor mijn "kruiper" Guusje. Nu valt het me op (ik heb dit parkietje overgenomen. Is een half jaar oud) dat het nieuwe parkietje Pukkie erg veel niest. Hij niest nat (nieste de druppels in mijn gezicht). Daarbij zie ik hem ook zijn kopje langs de tralies schuren alsof hij jeuk heeft. Daarbuiten krabt hij ook veel aan zijn kopje met zijn pootjes. Hij toont verder gezond, eet goed, zit goed in de veren, kletst de hele dag en vliegt gezellig af en aan.

Verkouden? Kan dat?

Dank! Merel

elisekuijpers

Parkieten kunnen inderdaad ook verkouden worden.
Ik raad je aan om hem op een warme,tochtvrije plek te zetten.
Ik weet alleen niet waarvan hij constant jeuk heeft.

Sonja

Hallo Merel,

Ieder parkietje niest weleens, dat hoeft niet altijd meteen te betekenen dat hij verkouden is.
Ze kunnen bijv. ook weleens niezen vanwege wat stof oid wat even in de weg zit.
Hou in de gaten of je parkietje geen vies neusje heeft, kijk eens of allebei zijn neusgaatjes mooi open zijn en niet (continu) vochtig, want dat laatste hoort niet.

Eén van mijn parkietjes niest ook weleens in mijn gezicht. Hij niest eigenlijk zijn hele leven (hij is nu 11 jaar) al aan de natte kant maar is nooit verkouden geweest oid.

Het krabben op zijn kopje of zijn kopje langs de tralies schuren doen ze ook allemaal weleens als ze jeuk hebben.
Ik weet niet of je parkiet momenteel in de rui is, maar zo ja dan geeft dat ook vaak wat meer jeuk.

Groetjes
Sonja

Samm