Birdy Is Bang

Gestart door Frannie, oktober 25, 2005, 11:46:40

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Frannie

Ik zal me even voorstellen, want ik ben nieuw hier. Mijn naam is Francis en ik woon in Papendrecht. Sinds afgelopen zaterdag heb ik een jong mannetjes grasparkiet gekregen van mijn vriend van 6 a 7 weken oud. Birdy is zijn naam.
Alleen ik heb een vraag en ik heb de site al een beetje dorgenomen en ik kon mijn vraag niet zo gauw vinden.
Als wij 's avonds op de bank zitten tv zitten te kijken, dan is is hij aan het rusten op 1 pootje. Maar zodra wij naar bed gaan en het licht uitdoen, wordt hij hartstikke bang en onrustig.  Hij gaat door zijn kooi vliegen, zit met zijn belletje te spelen, maakt soms ook lawaai.
Ik vind dat vrij zielig en dan blijf ik nog even bij hem in het donker, maar als ik naar bed ga, blijft hij onrustig.
Wat kan ik hier tegen doen, om hem gerust te stellen.
De kooi staat trouwens tussen de banken in en wij zijn continue bij hem.

Wie kan mij helpen????

Alvast bedankt!

esther

#1
Hallo Francis

Je parkietje is nog niet lang bij jullie en moet nog erg wennen.
Ik denk dat je de eerste tijd het beste 's nachts een klein lampje kan aan laten, zodat de parkiet toch nog wat zicht heeft en weet waar hij is.
Tenminste dan kwam als eerst in me op ,maar misschien weet iemand anders nog een andere oplossingen.

En het is belangrijk dat je niet tegelijk al het licht uit doet,
dim het licht bv een uurtje voordat het bedtijd is dan kan de parkiet alvast een beetje wennen.

Groetjes Esther

Safrena

Hey Frannie

Welkom op het forum

Ik sluit me aan bij Esther

Je parkietje zal inderdaad nog heel erg moeten wennen en het is dus een goede oplossing om tijdelijk een klein lampje te laten branden ;)

Vele groetjes

ananas

Misschien is hij bang in het donker ..?
Verder ben ik het eens met die 2 boven mij ;)