Parkiet soms pijn, veer?

Gestart door Kaskovic, augustus 24, 2013, 20:27:11

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kaskovic

Sinds 2 maanden heb ik 2 parkieten nu zie ik sinds vandaag dat er een veer half los zit bij mijn parkiet, je ziet duidelijk een veer los. (zie foto)
als ik de veer aanraak voel ik ook echt dat ie dik is.

Wat kan ik het beste doen in deze situatie?


Samm

Kan je de pin zelf ook zien? Kan namelijk zijn dat het een bloedpen is.. Gebruik anders even de zoek functie, en kijk of je hier iets in herkent..
Is die aan het ruien?

Kaskovic

Citaat van: Samm op augustus 24, 2013, 20:40:17
Kan je de pin zelf ook zien? Kan namelijk zijn dat het een bloedpen is.. Gebruik anders even de zoek functie, en kijk of je hier iets in herkent..
Is die aan het ruien?

Het lijkt inderdaad een bloedpen te zijn wat je ziet een beetje bruin/rood op de verenpak, ook heeft ie er nu best wel veel last van, zelfs als de pen de kooi aanraakt schreeuwt ie van de pijn, ik ga morgen met spoed naar de dierenarts.

Samm

Ja goed van je! Want daar hebben ze veel last van :(

Kaskovic

Citaat van: Samm op augustus 25, 2013, 02:21:22
Ja goed van je! Want daar hebben ze veel last van :(
Vanochtend toen ik ging kijken lag de veer al op de grond, hij is nu heel blij.
Maar wel zou ik willen weten of ik hem nu met rust moet laten of toch naar de dierenarts zou moeten gaan?

Wouter

Citaat van: Kaskovic op augustus 25, 2013, 15:20:46
Vanochtend toen ik ging kijken lag de veer al op de grond, hij is nu heel blij.
Maar wel zou ik willen weten of ik hem nu met rust moet laten of toch naar de dierenarts zou moeten gaan?

Zolang het niet bloed is het niet zo erg. Het is een wondje, dat geneest wel weer.

Samm

Ik zou er inderdaad ook niet onnodig iets aan doen.. Hou het gedrag even goed in de gaten.

Kaskovic

Gedrag is heel goed, eerlijk gezegd heb ik hem nog nooit zo blij gezien, ook zie ik geen bloed meer, maar hij is wel meer bezig met z'n veren schoon te houden.