Biobox

Gestart door Pixelsan, augustus 23, 2013, 07:53:37

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pixelsan

Lang geleden las ik hier over de biobox.
Die wilde ik graag hebben, maar kon hem nergens gevonden krijgen.
Vitakraft uiteindelijk gemaild, en nu blijkt dat ze hem niet meer leveren in Nederland, er was te weinig markt voor.
Wel leveren ze nog beperkt aan Duitsland, maar daar kom ik zelden, dus ook daar nog niks gevonden.
Pas trof ik iets wat een beetje hetzelfde idee was bij zooplus, dus dat besteld.
En nu het in de kooi hangt blijkt dat een prima aanschaf!
Misschien is dat ook iets voor mensen die de biobox ook niet kunnen vinden?

http://www.zooplus.nl/shop/vogels/voersupplement/vitaminen/197903


karin v h

Ja, dat is inderdaad ook een leuk systeem en daar kun je misschien later ook gewoon zaad in kweken??? Maar dat weet ik niet zeker dat is een kwestie van bekijken als je het in huis hebt. :)

Pixelsan

Er zit speciaal spul in waar je de zaadjes inkiept, dat kan je niet zomaar vervangen door potgrond denk ik?
Maar heb je daar een goede vervanger voor kan dat makkelijk ja....

Sara

In de biobox heb je eigenlijk alleen zaadjes die bevochtigd werden, dus dat kan zonder "ondergrond" of "bodem". Ik geloof dat gewoon zaad ook ontkiemt met enkel bevochtiging. In ieder geval het proberen waard!  :)

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes

karin v h

Citaat van: Pixelsan op augustus 23, 2013, 16:56:39
Er zit speciaal spul in waar je de zaadjes inkiept, dat kan je niet zomaar vervangen door potgrond denk ik?
Maar heb je daar een goede vervanger voor kan dat makkelijk ja....
Denk eraan dat je heel voorzichtig bent met potgrond, daar zit ongedierte etc. in niet goed voor de parkietjes.

Pixelsan

Dat nam ik al aan, dat je dat spul niet zomaar kunt vervangen door potgrond ;-)
Maar puur zaadjes is ook het proberen waard inderdaad....

karin v h

Je kunt er wel schelpenzand voor gebruiken. :)

EliseAvi

Wat je ook kunt doen is een wat wattenschijfjes onder leggen. (dit gebruik ik zelf altijd voor tuinkers enzo)