parkiet gedraagt zich anders dan normaal na reis

Gestart door Vogellied, augustus 24, 2013, 19:48:46

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vogellied

hoi allemaal, mijn parkietje is voor een tijdje met mij mee uit logeren. omdat mijn ouders weg moesten logeer ik tijdelijk ergens. Op de site van parkietenfreak heb ik gelezen hoe je een parkietje het best kan vervoeren, en dat heb ik gedaan. In een knaagdieren reiskooitje met een koeltasje eromheen tegen de tocht. Natuurlijk had ik in de auto het koeltasje open voor de frisse lucht. thuis hadden we al geoefend met in het kooitje te zitten, en ondanks dat hij eerst probeerde door het doorzichtige deksel heen te klimmen, vond hij het niet erg. Ook de reis liep voorspoedig, al merkte ik in de auto wel dat hij zich anders begon te gedragen. Dit doet hij nu in zijn normale kooi ook nog af en toe (z'n kooi staat op een hoge, tochtvrije plek). het gaat erom dat hij zijn vleugeltjes iets van zijn lichaam houdt, zoals ze ook doen als ze het heeeeel warm hebben. Dit kan niet het geval zijn, want het is hier een paar graden koeler dan in ons eigen huis... bovendien trilt hij erbij als hij dit doet. Verder lijkt hij op z'n gemak, zit rustig op m'n schouder, en poetst en eet/drinkt regelmatig. Is dit puur omdat hij zich in een nieuwe situatie bevindt, of moet ik me zorgen maken?
Alvast bedankt!

DobbyFloppy

Is hij verder ook minder actief, zit hij bol, slaapt hij veel?
Vleugels laten hangen is ook een teken dat je parkietje ziek ken zijn.
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Vogellied

dat niet, verder heel actief, maar hij laat ze ook niet echt hangen, hij zet ze meer van zijn lichaam af zeg maar, doen ze soms ook als ze nat zijn om sneller te drogen

Esther751

Mijn Dopey doet dat ook wel eens als ze een beetje bang is........

Groetjes, Esther

EliseAvi

Die van mij doen dat soms ook als ze ergens van geschrokken zijn of wat meer stress hebben door bijvoorbeeld meer (vreemde) mensen over de vloer. Het lijkt mij dat je parkietje gewoon een beetje bij moet komen van zijn avontuur. Tis natuurlijk niet niks om uit je oude vertrouwde kooi gehaald te worden,  in een klein bakje gestopt te worden waar je niet uit kan en dan ook nog in een vreemd huis terecht te komen.

Vogellied

nee zeker niet ;)
denk inderdaad dat dat het gewoon is, want meneer zit al weer heerlijk bovenop mijn laptop te kletsen en zich uit te sloven!
Bedankt voor jullie reacties!

Parkieten-Freak

Yep, ik denk dat je parkietje een beetje last had van spanning, dit is niet zo erg.
Eerst rezien en dan moet ze even wennen aan de nieuwe situatie/omgeving.
Fijn dat het nu weer goed is.  :)