Oké En Nu?

Gestart door snuggles, november 17, 2005, 18:26:31

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

snuggles

Hé hallo!

Ik ben totaal nieuw in de parkietwereld, ik heb namelijk zelf alleen twee prachtige honden. Maar nu het volgende: een paar weken terug is er een grasparkiet tegen het raam bij mijn ouders gevlogen. Ik heb het diertje gevangen en tevergeefs naar een eigenaar gezocht. Hij heeft tijdelijk bij mijn schoonvader in een voliëre gezeten om te voorkomen dat ik me zou gaan hechten en dat er dan toch een eigenaar zou komen. Maar die kwam niet... helaas. Mijn schoonvader had hem in een nachthok, maar die was eigenlijk bestemd voor zijn vinken, dus ook daar kon hij niet blijven.
Nu zit "Dr. Snuggles" dus bij ons thuis. Ik heb een kooitje voor hem, zitstokjes en voer en drinkbakjes, eten en drinken, "snacks" van Beaphar, speeltjes met belletjes en ringetjes... maar nu???
We laten hem eerst maar een weekje wennen denk ik. maar als het kan zou ik hem wel graag tam willen maken. Mijn schoonvader vertelde dat het een mannetje is en dat hij nog niet zo oud kan zijn. Ik heb al wat sites doorgekeken, en eea gelezen... nogal impulsief besluit haha maar ja wat moet je dan? hem laten vliegen in de winter? naar het asiel brengen... ik kan dat dus niet... erg he.
Hoe kan ik het beste beginnen met tam maken enz.?

Ingrid

Hoi Snuggles,

Allereerst van harte welkom op het forum :). Wat goed dat jij de zorg voor dit parkietje op je wilt nemen. Wat betreft het tam maken, kun je het beste de informatie op de volgende link eens doorlezen:

http://www.parkietenfreak.nl/a-tam.php

Bedenk wel dat er bij tam maken veel geduld vereist is, en naarmate het parkietje ouder is zal het meer tijd kosten. Het is echter niet onmogelijk.

Veel plezier met Dr. Snuggles, ik hoop dat jullie een fijne tijd samen tegemoet gaan.

Groetjes en succes,
Ingrid

snuggles

CiteerHoi Snuggles,