Speedy bijt spiegel kapot

Gestart door pinootje, augustus 09, 2013, 14:57:57

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

pinootje

Ben op vakantie en krijg een foto van.zijn logeeradres,
Zie de zitstokjes van het spiegeltje...
Waarom doet hij dat? Thuis meestal een kant en dan krijgt hij een nieuwe...


Samm

Is hij alleen? Of heb je meerdere grasjes?

pinootje

He"s all alone...
Maar hij logeert nu bij een gezin, altijd.iemand thuis, twee kleine meisjes die hem veel aandacbt geven.
Zou het daar ecgt van kunnen komen? Vrouw in de dierenwinkel zei dat het gewoon in sommigen van.hen hun.karakter zit, slopen...

Samm

Ja slopen doen ze graag dat klopt!
Maar als je een spiegel in de kooi hebt, worden ze soort van verliefd op hun eigen spiegelbeeld!
Ze gaan de spiegel proberen het hof te maken, maar zonder reactie natuurlijk.
Dit kan dus heel frustrerend zijn voor je grasje, en hier 'kan' zijn gedrag vandaan komen.

En een mens is wel ander soort aandacht he.. Als jij altijd alleen zou zijn met bijv een hond, heb je wel gezeldschap, maar op ten duur word je wel stapel gek want je wil tegen een mens
Praten en daar reactie op krijgen.
Misschien raar voorbeeld haha, maar zo zit het ongeveer.

DobbyFloppy

Waarschijnlijk heeft jou vogel de parkiet gezien als geliefde of als vijand. Aan de hand van het berichtje denk ik eerder een vijand. Vogels kunn hun eigen spiegelbeeld namelijk als een indringer zien.

Ook met zo een kunstof parkietje ken dit het geval zijn.
Ik zou zoiezo de spiegel verwijderen als ik jou was. In de plaats zou je een belletje of ander speeltje kunnen hangen. Vertoont hij dan nog sloopgedrag dan is hoogstwaarschijnlijk verveling en zou je er een maatje bij kunnen zetten. Zorg overigens ook dat hij regelmatig overtollige energie kwijt ken door hem elke dag een paar uurtjes t laten vliegen
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

tamaracatharina

Spiegels worden in dierenwinkels bij mij in de buurt echt afgeraden, ze denken dat ze een maatje hebben maar het kan ook een vijand zijn en dan voelt je vogel zich totaal niet fijn.. of ze worden juist verliefd terwijl "de andere parkiet" totaal niet reageerd.