Hoe Moet Het Nu?

Gestart door sasjuh, oktober 31, 2005, 11:58:30

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

sasjuh

Mijn vogeltje Dusty heb ik bijna 2 maanden, en hij is ongeveer 6 maanden oud.
Nu waren zijn vleugeltjes geknipt (heel erg:( maar vonden het beter om tam temaken) maar alles is goed gekomen, hij ging in de rui en kan nu heel goed en ver :P  vliegen.

Maar hij vliegt de hele kamer zelfs door, en hoe moet het nu als hij zichzelf daarmee bezeert tegen een deur aan vliegt ofzo?

zijn vleugeltjes knippen we niet nog een keer, dat vind ik zielig.

ik hoop dat iemand hier ook ervaring mee heeft, en mij kan helpen tezeggen of het geen kwaad kan dat dusty rond vliegt.

groetjes saskia (17jr)

Jorijn

Hoi Saskia

Het is nergens voor nodig om je zorgen te maken :)
Parkieten kennen naar verloop van tijd je hele huiskamer van onder tot boven ;)

In een mum van tijd zal hij met scherpen bochten langs je oren zoefen :D
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

sasjuh

CiteerHoi Saskia

Het is nergens voor nodig om je zorgen te maken :)
Parkieten kennen naar verloop van tijd je hele huiskamer van onder tot boven ;)

In een mum van tijd zal hij met scherpen bochten langs je oren zoefen :D
[snapback]15998[/snapback]



hey

bedankt voor je reactie  :D  ik ben blij dat ik me nergens zorgen om hoef te maken

groetjes

ingrid1965

Hoi hoi wij hebben zelf ook een jonge parkiet, sinds het begin vliegt hij savonds met de gordijnen dicht door ons huis , in het begin vloog hij ook overal tegen aan en viel regelmatig op de grond, ze heeft zich gelukkig niet bezeerd , maar na een dag ging dat al beter en nu is het helemaal voorbij.Sinds vandaag vliegt hij zelfs van hoofd naar hoofd dat is echt lachen dus ik zal als ik jou was je er maar niet zo druk over maken, het komt allemaal goed lekker laten vliegen groetjes ingrid.

sasjuh

CiteerHoi hoi wij hebben zelf ook een jonge parkiet, sinds het begin vliegt hij savonds met de gordijnen dicht door ons huis , in het begin vloog hij ook overal tegen aan en viel regelmatig op de grond, ze heeft zich gelukkig niet bezeerd , maar na een dag ging dat al beter en nu is het helemaal voorbij.Sinds vandaag vliegt hij zelfs van hoofd naar hoofd dat is echt lachen dus ik zal als ik jou was je er maar niet zo druk over maken, het komt allemaal goed lekker laten vliegen groetjes ingrid.
[snapback]16315[/snapback]


haha leuk dat je parkietje rond vliegt, de mijne vliegt nog niet echt door het huis, hij komt wel op zijn parkietenspeeltuintje/parkietenboom, maar verder komt hij nog niet.
als hij soms wel vliegt dan zit die veel op de grond en komt die ook gewoon op me hand zitten en kan ik hem naar de kooi brengen en als die dat nog niet wilt dan vliegt die dus wel weg haha.
bedankt voor je reactie  :D

groetjes saskia

sasjuh

net vloog dusty oppeens de kooi uit, dat mag die ook gewoon maar ik maak me toch zorgen, hij vliegt overal tegen aan en toen ik hem op me vinger wou laten stappe duurde dat best wel lang, maar ondertusse zit die in zijn kooi en is druk bezig met zijn belletje :) maar dalijk bezeert die zich wel?? :( wat dan??

groetjes saskia

ps misschien is het een domme vraag en maak ik me teveel zorgen maar ik kan het beter zeker weten :)

Sonja

Hoi Saskia,

Om te voorkomen dat er ongelukken gebeuren zul je de nodige voorzorgsmaatregelen moeten nemen: vitrage of gordijnen sluiten, hete kookplaten afdekken, giftige planten en bloemen uit de kamer, en als je andere huisdieren hebt kunnen die beter ook even naar een andere ruimte. (honden en/of katten).
Laat je parkiet liever niet op de grond lopen, de kans dat jijzelf, of iemand anders er per ongeluk op gaat staan, is niet denkbeeldig.
Een ongeluk zit in een klein hoekje, dus blijf er altijd bij, als je je parkietje laat rondvliegen.

Veel plezier met je gevleugelde vriendje! :)

Groetjes, Sonja.

xAnoeskax

Hoi Saskia,
net als wat Sonja zegt kun je beter gordijnen voor de ramen dichtdoen als je parkiet los-vliegt. Dat deden wij in het begin ook, toen kende onze parkiet de kamer nog niet zo goed en vloog ie weleens tegen het raam aan. Als je de gordijnen dichtdoet, vind ie het een beetje griezelig en vliegt er dus met een scherpe bocht omheen.
Naar verloop van tijd went ie er wel aan en kent ie de hele huiskamer uit zijn hoofd. ;) :P