Rustiger na de rui?

Gestart door abeeha, augustus 16, 2013, 13:00:34

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

abeeha

Anyway, sinds een paar dagen is Lente iets minder actief. Ze was de afgelopen weken duidelijk in de rui, want de donsveren zweefden door mijn kamer. Nu valt het allemaal wat mee maar is Lente wat rustiger. Het verenpakje is niet helemaal strak en netjes en ze slaapt behoorlijk wat. Wel op één been overigens. Als ze geniet gaat ze wat boller zitten en lekker zaadjes uit haar krop herkauwen, maar ze lijkt nu wat vaker bol te zitten en haar buikje iets lager te houden. Ze eet, drinkt en poept wel goed, maar het lijkt gewoon alsof ze niet helemaal lekker in haar vel zit. Vandaag na haar eerste rondje door de kamer zat ze ook een beetje piepend te hijgen op haar kooi. Toen ze daarna nog drie keer de kamer rond ging hijgde ze niet meer.

(Gesplitst. Graag eigen topic aanmaken, betreft andere vogel en andere situatie)

Samm

Als ze in de rui zijn, zijn ze vaak minder actief en zitten ze minder goed in hun vel, dus dat zou een reden kunnen zijn.
Wel zou ik naar een vogelarts gaan als ik jou was, want dit kan namelijk ook duiden op een luchtweg infectie.

Pixelsan

Het minder fit lijken zag ik hier ook in de rui periode. Pennen op het koppie en minder aktief.
Zolang je je niet echt zorgen maakt zou ik afwachten, maak je je wel zorgen zou ik even naar haar laten kijken.