de kooi

Gestart door tineke, augustus 17, 2013, 09:29:13

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

tineke

Citaat van: Kleintjes op augustus 23, 2013, 20:52:41
Ik sluit me volledig bij Elise aan. Die redenatie snap ik niet.
Ikzelf heb er 5, gezellig samen in 'n ruime kamer voliere. Ze willen er niet uit, prima; hun keuze. Moet ik ze dan naar buiten doen?

On topic:
Diepe drinkbakjes kun je eventueel gewassen kiezels in leggen op de bodem, dan is de bak meteen minder diep, en hebben ze houvast als ze er in gaan staan.
dat is een hele goeie tip,voor als ik niet zo snel iets kan vinden wat past ,thnks

hermina

#21
Sorry, maar ik denk dat mijn beste vriendin dit heeft geschreven. We hebben samen een topic. Ik zal zeggen dat het een beetje onzinnig is.... In ieder geval... Een binnen vóilere is een goed idee. Met ook wel kranten papier als bodem. Zo gaat het zand niet door de kamer.

(Gewoon Nederlands gewenst, niet die MSN / Chat taal.)

EliseAvi

Dit is ook niet een hele goede tip, hermina. Kranten moet je juist NIET gebruiken omdat de inkt slecht is voor vogeltjes . Als je er echt papier onder wilt kan je blank papier gebruiken maae geen krantenpapier.

Samm

Als je een beetje slopers hebt, dan gaan ze dat papier zeker proberen kapot te maken.
Beukensnippers vind ik een betere optie, dit vliegt ook de kamer niet door, heb zelfden wat op de grond liggen.

inge

Ik leg altijd eerts keukenpapier op de bodem,dan in het midden schelpenzand  en daarover volledig beukensnippers.

schelpenzand doe ik om dat ze het graag lusten,keukenpapier om het proper te houden scheelt een hele hoop poetswerk en ik doe het alleen in het midden als ze opvliegen komt het de kooi niet uit ;)

hermina

#25
Ik heb gewoon al een half jaar krantenpapier, en nog nooit problemen mee gehad. Maar ik ga wel even info. zoeken

Je kunt ook gewoon een beetje schelpen zand, en dan beuken hout doen. O ja! Nog een tip: Gebruik een diepe bak voor de kooi. Niet té diep, want dan kunnen ze niet de zaadjes van de grond pikken. Maar pas op met beukenhout. Ik heb een verhaal gehoord van mijn tante, dat er eens een parkietje op de bodem sprong (Beuken hout snippers op de bodem) en toen kreeg hij een houten splinter in zijn oogje. Er kwam alleen maar bloederige etter uit! Hij is nu al 2 weken ingeslapen.

(Samengevoegd.)

Samm

Hij kan het schelpenzand ook in de ogen krijgen, en dat, dat gaat ontsteken..

Ik heb een hele diepe bak, en ze kunnen gewoon over de bodem lopen hoor.
Juist makkelijker dat het er niet uit valt.

Kleintjes

Kranten zijn geen goed idee omdat de inkt veelal giftig is. Als er nog bodembedekker overheen gaat, is de kans wel al aanzienlijk kleiner dat er van knabbelen.

Paniek verhalen kunnen we wel over alles gaan schrijven, dat is onzinnig en totaal overbodig! Laat dit dan svp achterwege. Ongelukken kunnen met elke bodembedekking en elk dier / mens / speeltje of wat dan ook gebeuren.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses